به تیم‌ملی پاورلیفتینگ زنان خوش آمدید!

بعد از تأییدیه وزارت ورزش، زنان از این پس می‌توانند به صورت رسمی در پاورلیفتینگ فعالیت کنند

با مراسمی که امروز فدراسیون بدنسازی برگزار کرد، احتمالا به زودی شاهد حضور تیم‌ملی پاورلیفتینگ زنان در مسابقات بین‌المللی خواهیم بود.

چندی قبل بود که خبر رسید لباس طراحی‌شده برای پاورلیفتینگ بانوان از سوی وزارت ورزش تأیید شده و زنان می‌توانند در این رشته نیز فعالیت رسمی داشته باشند. در واقع بعد از رشته‌هایی مثل وزنه‌برداری و کشتی کلاسیک که در سال‌های اخیر توانستند با تأیید پوشش اسلامی خود در بخش زنان تیم‌ملی داشته باشند، حالا نوبت به پاورلیفتینگ رسیده که زیر نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فعالیت می‌کند.

امروز در همین راستا مراسمی برای افتتاح اولین آکادمی تخصصی پاورلیفتینگ بانوان برگزار شد که برخی از مسئولان وزارت ورزش نیز در آن حاضر بودند. پوششی هم که از سوی وزارتخانه تأیید شده در فیلمی که از سوی فدراسیون در این مراسم پخش شد، رونمایی شد.

اخیرا فدراسیون بدنسازی و بعد از روی کار آمدن نصیرزاده با اتحادیه پاورلیفتینگ ایران به توافق رسیده تا تمامی فعالیت‌های این رشته زیر نظر فدراسیون باشد و احتمالا به زودی می‌توانیم شاهد اعزام تیم‌ملی پاورلیفتینگ بانوان به مسابقات بین‌المللی هم باشیم.

به گفته مسئول بانوان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رشته پاورلیفتینگ طرفداران و علاقه‌مندان میلیونی در ایران دارد که می‌تواند پتانسیل خوبی در آینده برای تیم‌ملی ایجاد کند.

البته قرار بود امروز از لباسی که چند ماه قبل از سوی وزارت ورزش تأیید شده بود نیز رونمایی شود که این رونمایی فقط در حد پخش کلیپی در مراسم بود و رونمایی به صورت فیزیکی انجام نشد. به هر حال لباسی که پاورلیفتینگ‌کاران زن از این پس به تن خواهند کرد، تقریبا شبیه به لباس وزنه‌برداران است که چند سالی است به صورت رسمی فعالیت می‌کنند و حتی در مسابقات آسیایی و جهانی با پوشش اسلامی حاضر شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.