سفر کرونای انگلیسی به دور دنیا

WHO: ویروس کرونای انگلیسی حداقل در 60 کشور و نوع آفریقای جنوبی در 23 کشور شناسایی شده است

انواع جدید ویروس کرونا از انگلیسی گرفته تا آن که از آفریقای جنوبی سر برآورد، دور دنیا می‌گردند، چنانکه سازمان بهداشت جهانی (WHO ) روز چهارشنبه اعلام کرد ویروس کرونای انگلیسی حداقل در 60 کشور و نوع آفریقای جنوبی که مانند نوع انگلیسی بسیار بیماری‌زاست، اکنون در 23 کشور جهان گزارش شده است. اینها در حالی است که چین هم در آستانه سال نو چینی و در پی شناسایی موارد جدید ابتلا، محدودیت‌هایی در نظر گرفته است.

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: به گزارش AFP (خبرگزاری فرانسه) سازمان بهداشت جهانی (WHO ) روز چهارشنبه اعلام کرد ویروس کرونای انگلیسی حداقل در 60 کشور جهان شناسایی شده است؛ 10 مورد بیشتر ار هفته گذشته.

با توجه به اینکه تلفات جهانی کووید-19در حال حاضر به بیش از دو میلیون نفر رسیده و انواع جدید ویروس باعث نگرانی عمیق شده است، کشورهای جهان با معضل کاهش سرعت بیماری کرونا تا زمان دسترسی گسترده به واکسن‌ها دست به گریبانند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز چهارشنبه اعلام کرد ویروس کرونای انگلیسی حداقل در 60 کشور جهان شناسایی شده است؛ 10 مورد بیشتر ار هفته گذشته. همچنین نوع آفریقای جنوبی ویروس کرونا که مانند نوع انگلیسی بسیار بیماری‌زاست، اکنون در 23 کشور گزارش شده است

WHO  همچنین در به‌‌روزرسانی هفتگی خود اعلام کرد که نوع آفریقای جنوبی ویروس کرونا که مانند نوع انگلیسی بسیار بیماری‌زاست، اکنون در 23 کشور گزارش شده است.

این گزارش افزود که تعداد مرگ‌ومیرهای جدید در هفت روز گذشته به رکورد بالای 93 هزار نفر رسیده است، در همین مدت 4.7 میلیون مورد جدید ابتلا گزارش شده است.

آغاز کمپین‌های واکسیناسیون گسترده در ایالات متحده و اروپا این امید را به وجود آورده بود که پایان همه‌گیری پدیدار شده است. اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد که هدفش واکسیناسیون 70درصد از جمعیت بزرگسال خود قبل از پایان ماه آگوست است. اما بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا و سایر کشورها ازجمله هند و روسیه تلاش کرده‌اند برنامه واکسیناسیون خود را آغاز کنند.

ایالات متحده همچنان میزبان بدترین شیوع کووید-19 در جهان در تعداد کل تلفات و مبتلایان است.

در چین چه می‌گذرد؟

در روزهای اخیر نیز تمرکزی دوباره‌ بر شیوع اولیه یک سال پیش کووید-19 مشاهده شده است؛ پس از انتقاد کارشناسانِ مستقل از سرعت پاسخگویی چین، این کشور روز سه‌شنبه از مدیریت خود درباره ویروس کرونا دفاع کرد.

رویترز گزارش داد پکن، پایتخت چین، روز چهارشنبه گفت همه افرادی را که از دهم دسامبر از خارج کشور وارد این شهر شده‌اند، بررسی خواهد کرد و یک ایستگاه مترو را بعد از گزارش بزرگ‌ترین جهش موارد ابتلای روزانه در بیش از سه هفته، تعطیل می‌کند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که شدیدترین شیوع کرونا در این کشور از مارس 2020 تا کنون در آستانه سال نوی چینی -که مهم‌ترین فصل تعطیلات در این کشور است- پدیدار شده است.

یک ایستگاه مترو شلوغ در پکن. Photograph: Tingshu Wang/Reuters

تعطیلات سال نو چینی وقتی است که صدها میلیون نفر سفر می‌کنند و ترس از موج بزرگ دیگری را ایجاد می‌کند که می‌تواند کشور را دچار مشکل کند.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه گفت که درمجموع 103 مورد جدید ابتلا در نوزدهم ژانویه گزارش شده است؛ کمتر از  118 مورد ابتلایی که یک روز قبل گزارش شده بود.

جی‌لین، استان شمال شرقی چین، 46 مورد جدید ابتلا به کووید-19 و استان هبی در اطراف پکن 19 مورد جدید گزارش کرد.

پکن هفت مورد جدید ابتلا را گزارش کرد. از این بیماران جدید، 6 بیمار در منطقه داکسینگ زندگی می‌کنند. مسئول مترو شهر گفت به‌ عنوان بخشی از اقدامات پیشگیری، ایستگاه مترو Tiangong Yuan  واقع در نزدیکی بیماران داکسینگ را تعطیل کرد.

مقامات در پکن توافق کرده‌اند که نظارت را بیشتر کنند، تجمعات عمومی را به حداقل برسانند و بار مسافران را در حمل‌ونقل عمومی کاهش دهند.

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.