سرقت ۴۰ میلیونی در کمتر از یک دقیقه

سارق با ایجاد یک سایت جعلی شبیه به سایت اینترنت بانک مبلغی را از حساب بانکی مالباخته برداشت کرد

پلیس سارقی که کمتر از یک دقیقه ۴۰۰ میلیون ریال از اموال مالباخته را سرقت کرده بود، دستگیر کرد.

در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتای تهران، پرونده‌ای با موضوع برداشت غیرمجاز بیش از ۴۰۰ میلیون ریال تشکیل شد. تیمی از مهندسان فتا بررسی پرونده را بر عهده گرفتند.

شاکی در خصوص چگونگی سرقت گفت: «برای انجام عملیات بانکی در یکی از موتور‌های جست‌وجوگر اینترنت، بانک خود را جست‌وجو کردم. به اولین سایتی که مشاهده کردم وارد شدم. پس از واردکردن اطلاعات حساب بانکی‌ام، متوجه برداشت غیر مجاز بیش از ۴۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌ام شدم.»

با اعلام این شکایت، کارآگاهان واکاوی زوایای پنهان پرونده را آغاز کردند. تحقیقات کارشناسان پلیس فتا نشان داد که سارق یا سارقان با ایجاد یک سایت جعلی شبیه به سایت اینترنت بانک مبلغی را از حساب بانکی مالباخته به صورت اینترنتی برداشت کرده‌اند.

بازداشت مجرم

با تلاش‌های شبانه‌روزی افسران سایبری پلیس فتا و بکارگیری اقدامات تخصصی مجرم در فضای مجازی شناسایی شد. همچنین هویت او نیز برای پلیس روشن شد. او پس از تشریفات قضائی بلافاصله در یکی از محله‌های جنوبی تهران دستگیر شد. وی به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، از بازگرداندن مبلغ به حساب بانکی شاکی خبر داد. وی در این باره گفت: «متهم پس از حضور در پلیس فتای پایتخت و مواجه‌شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده به وسیله پلیس چاره‌ای جز اعتراف به جرم خود نداشته و اقدامات مجرمانه خود را تشریح کرد.»

سرهنگ گودرزی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: «همان طور که بار‌ها به وسیله پلیس فتا در خصوص انجام عملیات بانکی در بستر اینترنت هشدار داده شده است، مجددا تأکید می‌شود برای ورود به اینترنت بانک خود به نتایج سرچ در موتور‌های جست‌وجوگر اکتفا نکنند. حتما آدرس مشاهده شده را با آدرس اصلی بانک که از منابع معتبر اخذ می‌کنند، تطبیق دهند. همچنین هموطنان در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.