مرگ ۲۱۵ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از ابتدای مهر ماه

2554 نفر به وسیله عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند

۲۱۵ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از ابتدای مهر ماه سال جاری تا کنون جان باخته‌اند. تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین موارد تماس با اورژانس بر اثر مسمومیت با این گاز را داشته‌‌اند.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، با بیان اینکه از ابتدای مهر تا کنون 4476 نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن با اورژانس تماس گرفته‌‌اند، گفت: «از این تعداد 1707 نفر به وسیله عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شده‌‌اند. 2554 نفر به وسیله عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. متأسفانه 215 نفر جان خود را از دست داده‌اند. استان‌‌ تهران با 1110 نفر، استان خراسان رضوی با 460 نفر و استان آذربایجان شرقی با 337 نفر بیشترین موارد تماس و استان‌‌های چهارمحال‌وبختیاری و قم کمترین موارد تماس مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را داشته‌‌اند.»

خالدی ادامه داد: «علایم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن خیلی شبیه به علایم بیماری‌‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزاست. سردرد، تهوع، استفراغ، ضعف و بیحالی و تاری دید از علایم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است که اگر ادامه یابد منجر به کاهش سطح هوشیاری و در نتیجه مرگ می‌‌شود.»

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تأکید کرد: «در صورتی که این علایم را مشاهده کردید باید بلافاصله وسیله گرمایشی خانه را خاموش کنید، مصدوم را از محیط خارج و پنجره‌‌ها را باز کنید و با اورژانس تماس بگیرید.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.