نیاز فوری 10 میلیون کودک افغانستانی به کمک حیاتی

صندوق نجات کودکان: نیمی از جمعیت ۳۷ میلیونی افغانستان به نوعی حمایت نیاز دارند

صندوق بین‌المللی نجات کودکان و شرکای آن خواهان کمک‌های بشردوستانه بیشتر به ارزش حداقل ۱.۳ میلیارد دلار برای رفع مشکلات حاضر در سال ۲۰۲۱ شده‌اند.

شهروندآنلاین:صندوق نجات کودکان با ارایه آمار جدید و تأکید بر اینکه درمجموع نزدیک به نیمی از جمعیت ۳۷ میلیونی افغانستان به نوعی حمایت نیاز دارند، خواستار افزایش فوری کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان شده است. تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد که در افغانستان بیش از ۱۸ میلیون نفر، ازجمله ۹.۷ میلیون نفر کودک به کمک‌های حیاتی فوری نیاز دارند.
اندازه متنAaAa

تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد که در افغانستان بیش از ۱۸ میلیون نفر، از جمله ۹.۷ میلیون نفر کودک به کمک‌های حیاتی فوری نیاز دارند.

صندوق نجات کودکان با ارائه این آمار و با تأکید بر این که در مجموع نزدیک به نیمی از جمعیت ۳۷ میلیونی افغانستان به نوعی حمایت نیاز دارند، خواستار افزایش فوری کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان شده است.

کریس نیامندی، مسئول دفتر این سازمان مردم‌نهاد در افغانستان گفت: «در افغانستان هر روز میلیون‌ها نفر از فقر، درگیری و ناامنی رنج می‌برند و این موضوع به ویژه برای کودکان دشوار است. بسیاری از این کودکان جز خشونت چیز دیگری ندیده‌اند. طبق آخرین آمار سازمان ملل، تقریباً ۶ هزار نفر از شهروندان افغانستان که یک سوم آنها را کودکان تشکیل می‌دهند، بین ماه‌های ژانویه و سپتامبر سال گذشته میلادی کشته یا زخمی شده‌اند.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

وی افزود: «درگیری‌ها همچنان باعث آسیب شدید جسمی و روانی افراد می‌شود و سالانه صدها هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود می‌کند. اگر جنگ در سال جاری نیز ادامه یابد، این امر سلامتی مردم را تهدید می‌کند و دسترسی به خدمات ضروری مانند بیمارستان و کلینیک و نیز کمک‌های بشردوستانه را محدود می‌سازد.»

مدارس افغانستان در حال حاضر در شرایط سخت زمستانی به دلیل محدودیت‌های کووید۱۹ بسته‌اند و تأثیرات روزافزون این بیماری همه‌گیر در حال تشدید بحران انسانی در کشور است.

به گفته نیامندی، به دلیل بودجه ناکافی بشردوستانه وعده داده شده توسط کشورهای ثروتمند در کنفرانس ژنو در ماه نوامبر گذشته، وضعیت مالی مردم افغانستان همچنان نامساعد است. وی گفت: «کمک به افغانستان در زمانی که نیازهای بشردوستانه در حال افزایش است، به طرز نگران‌‌کننده ای کاهش یافته است. ما اکنون در وضعیت ناپایداری به سر می‌بریم که کمک‌های دریافتی بسیار کمتر از نیازهای مردم برای تأمین نیازهایشان است.»

آسو شیتدپرس
کودکان در افغانستانآسو شیتدپرس

در افغانستان کرونا نیز تأثیر فاجعه‌باری بر زندگی میلیون‌ها خانواده آسیب‌پذیر گذاشته است.

در سال ۲۰۲۰، برآوردهای بانک جهانی نشان داد که کرونا، واردات کالاها از جمله اقلام مهم خانگی را به شدت مختل کرده است، امری که به نوبه خود منجر به تورم سریع شد. فشارهای بهداشتی و اقتصادی ناشی از این بیماری همه‌گیر، در آینده نیز بر میزان کمک‌های بشردوستانه در افغانستان تأثیر می‌گذارد.

صندوق بین‌المللی نجات کودکان و شرکای آن خواهان کمک‌های بشردوستانه بیشتر به ارزش حداقل ۱.۳ میلیارد دلار برای رفع مشکلات حاضر در سال ۲۰۲۱ شده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.