قیمت لوازم خانگی قاچاق ۱۰ تا ۱۵درصد کاهش یافت

اتحادیه لوازم خانگی: تقاضا روز به روز کمتر می‌شود

محصولات ایرانی ارزان‌تر نشده‌اند؛ چرا که ۷۰ تا ۸۰درصد مواد اولیه تولید از داخل است که کاهش محسوسی نداشته‌اند به همین علت تولیدات داخلی کاهش قیمت نداشته‌اند.

شهروندآنلاین: نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار کرد: «با توجه به اینکه کالاهای خارجی ارتباط مستقیم با نرخ دلار دارند و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند نسبت به یک ماه گذشته ۱۰ تا ۱۵درصد کاهش قیمت داشته‌اند.»

محمدحسین اسلامیان در مورد تأثیر کاهش نرخ ارز بر بازار لوازم خانگی گفت: «کاهش قیمت دلار باعث شده که مراجعه به بازار و تقاضا کاهش پیدا کند؛ چراکه منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. محصولات ایرانی ارزان‌تر نشده‌اند زیرا ۷۰ تا ۸۰درصد مواد اولیه تولید از داخل است که کاهش محسوسی نداشته‌اند به همین علت تولیدات داخلی کاهش قیمت نداشته‌اند.»

او همچنین تصریح کرد: «با توجه به اینکه کالاهای خارجی ارتباط مستقیم با نرخ دلار دارند و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند نسبت به یک ماه گذشته ۱۰ تا ۱۵درصد کاهش قیمت داشته‌اند. البته کالا‌های خارجی به طور قانونی وارد کشور نمی‌شوند. این کالا‌ها قاچاق بوده و گارانتی ندارند و از آنجا که مستقیما با نرخ ارز در ارتباط هستند ارزان‌تر شده‌اند.»

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه قدرت خرید کاهش داشته و قیمت‌ها بالا هستند تقاضا روز به روز کاهش پیدا می‌کند. ما کالای ایرانی باکیفیت به میزان مناسب در بازار داریم و تولید می‌شود و به راحتی می‌توانند جای کالای خارجی را بگیرند. اگر قیمت مولفه‌های تولید کاهش پیدا کند، تولیدکنندگان نیز می‌توانند با قیمت تمام شده کمتر کالا‌ها را با قیمت کمتری عرضه کنند که حتی بتوانند با کالایی که به صورت قاچاق وارد می‌شود رقابت کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.