مردم از توهین و جنجال خسته‌ شده‌اند

واکنش واعظی، ربیعی، صالحی، ابتکار و آشنا به توهین جنجالی به رئیس‌‌جمهوری در رسانه ملی

فردی که از سوی شورای نگهبان تأیید، مردم با ۲۴ میلیون رأی  او را  انتخاب، بعد از آن نتیجه انتخابات به وسیله شورای نگهبان تأیید و حکم او نیز به وسیله رهبر معظم انقلاب تنفیذ شده است و امروز رئیس‌جمهوری است، چرا باید حرمت او را این گونه بشکنیم؟

شهروندآنلاین: اهانت به رئیس‌جمهوری در برنامه زنده «زاویه» که چهارشنبه شب از شبکه چهار سیما پخش شد، عملکرد اشتباهی بود که مسئولان رسانه ملی باید هر چه سریع‌تر در این باره پاسخگو بوده و توضیحات خود را در این باره ارایه کنند. در این میان اعضای هیأت دولت به توهین جنجالی به رئیس‌جمهوری در رسانه ملی واکنش نشان دادند و منتظر توضیح سریع ‌و صریح رسانه ملی شدند.

واعظی: مردم از توهین و جنجال خسته‌ شده‌اند

محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری در توییتی با بیان اینکه هر چه به انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم توهین به رئیس‌جمهوری و تخریب دولت افزایش می‌یابد، تأکید کرد: «مردم از تنش و توهین و جنجال خسته‌ شده‌اند.»

واعظی پنجشنبه شب در این توییت افزود: «هر چه به انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم توهین به رئیس‌جمهوری و تخریب دولت افزایش می‌یابد، این روش غیراخلاقی که با آموزه‌های دینی ما مغایر است، برای توهین‌کنندگان محبوبیت نمی‌آورد، از عزم و اراده رئیس‌جمهوری و دولت برای تلاش بیشتر در این شرایط سخت و خدمت به مردم نمی‌کاهد.»

او ادامه داد: «میثاق همه ما در حکمرانی قانون اساسی است، مردم از تنش و توهین و جنجال خسته‌ شده‌اند.»

او تصریح کرد: «برای حل مشکلات کشور نیاز به تعامل و هم‌افزایی داریم، تبلیغات و دخالت در امورات و وظایف دیگران راهگشا نیست.»

واعظی تأکید کرد: «به جای شعار عمل کنیم و اجازه دهیم مردم قضاوت کنند.»

واکنش ربیعی به اهانت به رئیس‌جمهوری در رسانه ملی

علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت در توییتی به اهانت به رییس‌جمهوری در رسانه ملی واکنش نشان داد.

ربیعی در این توییت افزود: «وقتی کلیپی از یک برنامه تلویزیونی حاوی ‎توهین به رئیس‌جمهوری را دیدم،‌ نمی‌دانم چرا بی‌اختیار فراتر از آن توهین، حرمت‌ این کلمات به ذهنم خطور کرد: ‎دهه فجر، روحانیت، پژوهشگاه، اندیشه اسلامی و ‎صداوسیما به منزله دانشگاه.»

او افزود: «در باب علل ‎زوال اخلاق و ‎سیاست شنبه خواهم نوشت.»

انتقاد صالحی از سخنان یک روحانی علیه رئیس‌جمهوری در رسانه ملی

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در توییتی از سخنان یک روحانی علیه رئیس‌جمهوری در رسانه ملی انتقاد کرد.

صالحی در این توییت افزود: «ادبیات سخیف، توهین و افترا از همه بد است و در کسوت روحانیت، آن هم از رسانه ملی، بدتر!»

او تصریح کرد: «با سخنان غرض‌آلوده زاویه‌ها را بیشتر و دشمنان ایران را شادمان نکنیم.»

واکنش ابتکار به اهانت به رییس‌جمهوری در رسانه ملی

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، در توییتی به اهانت به رئیس‌جمهوری در رسانه ملی واکنش نشان داد.

ابتکار در این توییت بخشی از آیه ۱۱ سوره حجرات را منتشر کرد که در آن آمده است: «و از یکدیگر عیب نگیرید و به همدیگر لقب‌های زشت ندهید چه ناپسندیده است نام زشت پس از ایمان و هر که توبه نکرد آنان خود ستمکارند».

واکنش مشاور رئیس‌جمهوری به توهین به رئیس‌جمهوری به وسیله یک روحانی در تلویزیون

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری، نیز در توییتی به اهانت به رئیس‌جمهوری در رسانه ملی واکنش نشان داد.

آشنا در این توییت افزود: «مردم اهل ملاقه و منقل را به خوبی می‌شناسند.»

او نوشت: «ای کاش در کنار ریش و عمامه، جهان‌تان را هم بزرگ‌تر می‌کردید تا بدانید که در این وانفسا اهانت به مردم شریف ایران و شخص دوم کشورتان نه خدمت به اسلامیت و جمهوریت بلکه هم‌آوایی با یاوه‌گویان ترامپی است.»

هتک حرمت رئیس‌جمهوری؛ تخلف از آموزه‌های دینی و نظام

آیت‌الله سید محمد سجادی عطاءآبادی از فقهای برجسته حوزه علمیه قم در یادداشتی با اشاره به اینکه رفتار فرد در چارچوب آموزه‌های دینی و الهی در جمهوری اسلامی خط قرمزهایی دارد، تلاش برخی افراد برای حرمت‌شکنی علیه رئیس‌جمهوری در قم را خلاف تعالیم دینی و عبور از این خط قرمزها عنوان کرد.

استاد حوزه علمیه قم در این یادداشت که به صورت اختصاصی در اختیار ایرنا قرار گرفت، تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام برگرفته از آموزه‌های دینی و الهی، در حوزه‌های مختلف اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خطوط قرمزی دارد که عبور از این خط قرمزها تحت هیچ شرایطی جایز نیست.»

آیت‌الله سجادی عطاءآبادی تهمت، دروغ، افترا به دیگران، تشویش اذهان عمومی و تخریب مسئولان نظام را از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و گفت: «همه باید به تأسی از اولیای دین و امامین انقلاب اسلامی از این خصیصه‌های رذیله پرهیز کنند.»

او در ادامه این یادداشت تصریح کرد: «فردی که از سوی شورای نگهبان تأیید، مردم با ۲۴ میلیون رأی  او را  انتخاب، بعد از آن نتیجه انتخابات به وسیله شورای نگهبان تأیید و حکم او نیز به وسیله رهبر معظم انقلاب تنفیذ شده است و امروز رئیس‌جمهوری است، چرا باید حرمت او را این‌گونه بشکنیم؟»

نمایندگان قوه مجریه خواستار برخورد حقوقی با برنامه رسانه ملی شدند

نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، در پی اهانت به رئیس‌جمهوری در یکی از برنامه‌های شبکه چهار سیما، خواستار برخورد حقوقی با هتاکی در این برنامه شدند.

این نمایندگان در نامه‌ای به رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما خواهان پیگیری موضوع و  بررسی نحوه جلوگیری از چنین اقداماتی در برنامه‌ها شدند.

سخنان حجت‌الاسلام جهان بزرگی خلاف مصالح کشور و منویات رهبر انقلاب است

شبکه چهار صدا و سیما پیرو بخشی‌ از سخنان غیر منصفانه و غیر حرفه‌ای حجت‌الاسلام جهان بزرگی در برنامه «زاویه» این شبکه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد قطعا سخنان او خلاف مصالح کشور و منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است و می‌بایست آن را جبران کنند.

متن کامل بیانیه این شبکه به شرح ذیل است:

امام علی علیه السلام :

عَقلُ المَرءِ نِظامُهُ، و أدبُه قِوامُهُ، و صِدقُه إمامُهُ، و شُکرُهُ تَمامُهُ.

خرد آدمی مایه سامان اوست و ادبش مایه قوام او و راستی‌اش پیشوای اوست، و سپاسگزاری‌اش کمال او.

( غررالحکم / 6335 )

«گفت وگو» میراث بزرگان اندیشه و تنها ابزار اصلاح و پیشبرد جامعه است و بر همگان خصوصا اصحاب قلم و اندیشه واجب است تا از گفت‌وگو و آداب آن مراقبت کنند. اتفاق ناخوشایندی که توسط میهمان برنامه زاویه و برخلاف رویه این برنامه رخ داد، مخالف صریح فرمایشات رهبری مبنی بر حفظ حرمت مسئولین نظام بود و با سیاست‌های کلی شبکه چهار، مبنی بر توسعه ادب و آداب گفت‌وگو، در تضاد کامل قرار داشت. به همین منظور شبکه چهار وظیفه خود می‌داند که از سخنان نادرست مهمان برنامه تبری جوید و صراحتاً آن را مخالف اهداف رسانه ملی و نیز شبکه چهار سیما در توسعه گفت‌وگوی مومنانه، منصفانه و مودبانه می‌داند.

امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارهایی از سوی میهمانان در برنامه‌های زنده نباشیم تا خدای ناکرده عرصه گفت‌وگو تنگ‌تر نشود و شکاف‌های فکری و اجتماعی بیش از این نشود.

در این میانه نکته مهم آنکه همان طور که بارها اعلام شده مسئولیت اظهار نظر میهمانان و کارشناسان برنامه زنده بر عهده خود آنهاست همان چیزی که مجری برنامه به درستی و صراحتا در پایان برنامه بر آن تأکید کرد و مدیران و برنامه‌سازان پیش از برنامه همواره کارشناسان را به اتقان در سخنان، رعایت انصاف، اخلاق، نقد سازنده و دلسوزانه توصیه کرده و می‌کنند. این صحبت‌ها نه تنها مورد تأیید رسانه ملی نیست بلکه آن را مغایر فضای نقد منصفانه و اخلاقی می‌داند.

قطعا سخنان حجت‌الاسلام جهان بزرگی خلاف مصالح کشور و منویات رهبر انقلاب (مدظله العالی) است و می‌بایست آن را جبران کنند تا ابزاری در دست دشمنان قسم‌خورده این نظام مدس نشود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.