جاسازی ۱۶ هزار دلار قاچاق زیر زین موتور

2 دلال ارز با 16‌هزار دلار ارز خارجي در مرکز تهران به دام افتادند. متهمان موتور سوار دلارهای قاچاق را زیر زین موتور جاساز کرده بودند.

  با هدف مبارزه با مخلان اقتصادي و پيشگيري از اخلال در نظم عمومی، تيم اطلاعاتي کلانتری 109 بهارستان ظهر روز چهارشنبه  موفق شد 2 دلال ارز را که بااستفاده از یک دستگاه موتورسیکلت درحال پرسه‌زنی در اطراف میدان فردوسی بودند، شناسایی  کنند.

تیم گشت انتظامی کلانتری برای بررسی موضوع تغییر مسیر داده و به موتورسواران نزدیک و متهمان که متوجه حضور گشت کلانتری در نزدیکی خود شده بودند، از محل متواری و عملیات تعقیب متهمان آغاز شد.
پس از مدتی تعقیب‌وگریز، هر دو متهم دستگیر و موتورسیکلت‌شان توقیف شد. ماموران در بررسي موتورسیکلت متهمان، 165 قطعه صد دلاری  که در زیر زین موتورسیکلت جاساز شده بود، کشف کردند.
سرهنگ جلیلیان، سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری با اعلام این خبر گفت: «کارشناسان ارزش دلارهاي کشف شده را بيش از 3ميليارد و 500‌میلیون ريال برآورد کردند که به همراه متهمان پس از تکميل پرونده مقدماتي تحويل مراجع قضائي شد.

کشف ۱۰۰ دلار قاچاق جاساز در جعبه دستمال کاغذی

ششم دی ماه هم ماموران گشت انتظامی  شهرستان گلپایگان در کنترل از خودرو‌های سواری در محور خمین – گلپایگان به خودروی پرایدی مشکوک شدند. ماموران در بازرسی از خودرو به ۲۳۳ اسکناس ۱۰۰ دلاری قاچاق جاساز شده در دستمال کاغذی برخورد کردند.

 ارزش این تعداد اسکناس قاچاق ۶ میلیارد ریال بود. خودرو توقیف و یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
بررسی‌ها نشان ‌می‌داد متهم دلار‌ها را از یکی از پایانه‌های مرزی وارد کشور کرده است.
معضل قاچاق کالا و ارز در کشور ما، علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت است و هزینه‌های زیادی بر بدنه اقتصادی کشور تحمیل می‌کند.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.