پویش پسرک چای‌فروش عراقی

شیوه قرار گرفتن جنازه او روی زمین یاد آلان کردی، کودک سه ساله سوری را زنده کرد

یکی از قربانیان انفجارهای انتحاری روز پنجشنبه در بغداد نوجوانی چای‌فروش بود که شیوه قرار گرفتن جنازه او روی زمین یاد آلان کردی، کودک سه ساله سوری را زنده کرد

شهروند آنلاین: «حسن التمیمی» وزیر بهداشت عراق به شبکه تلویزیونی «الرشید» این کشور گفت: «آمار تلفات دو انفجار تروریستی به ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی رسید.» او در عین حال خاطرنشان کرد که هیچ‌یک از زخمی‌ها در مراکز بهداشتی بر اثر جراحت جان نباخته‌اند و فقط ۳۶ زخمی همچنان تحت درمان هستند.

اما خبری که جامعه بین‌المللی را تکان داد شباهت‌های جسد یک قربانی با کودک سوری در سواحل مدیترانه است. یکی از قربانیان انفجارهای انتحاری روز پنجشنبه در بغداد نوجوانی چای‌فروش بود که شیوه قرار گرفتن جنازه او روی زمین یاد آلان کردی، کودک سه ساله سوری را زنده کرد.

دو انفجار انتحاری روز پنجشنبه در دو میدان شلوغ پایتخت عراق دست‌کم ۳۲ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی و آسیب‌دیده داشت. یکی از شهدای این دو عملیات تروریستی بغداد پسرکی چای‌فروش بود که شهادت مظلومانه او در شبکه‌های اجتماعی بسیار بازتاب داشت و هنرمندان به ویژه عراقی‌ها را به تکاپو واداشت تا برای زنده نگه‌داشتن یاد این نوجوان دست به قلم شوند.

شیوه قرار گرفتن جنازه این نوجوان روی زمین خیلی‌ها را یاد آلان کردی انداخت؛ کودک سه ساله سوری که موج‌های دریا جنازه‌اش را در سپتامبر ۲۰۱۵ به سواحل دریای مدیترانه آورده بودند. مرگ دردناک آلان، هنرمندان را به صرافت خلق آثار هنری با موضوع درد مهاجران سوری انداخت و حالا همان پویش برای پسرک چای‌فروش بغداد راه افتاده است.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.