او جوانمردانه رفت

دکتر محمد گلشن؛ سیزدهمین شهید مدافع سلامت اصفهان

جامعه پزشکی اصفهان با درگذشت دکتر محمد گلشن، فوق‌تخصص ریه بر اثر ابتلا به بیماری کووید_۱۹ بار دیگر داغدار شد.

دکتر محمد گلشن، متولد ۱۳۲۴ و پزشک فوق‌تخصص ریه بود که سال‌ها در بیمارستان خورشید به بیماران خدمت‌رسانی می‌کرد و پس از بازنشستگی نیز همچنان به طبابت می‌پرداخت.

این پزشک مدافع سلامت حدود ۲۰ روز قبل بر اثر درگیری با ویروس کرونا در بیمارستان خورشید اصفهان بستری و پنجشنبه دوم بهمن ماه آسمانی شد تا شمار مدافعان سلامت جامعه پزشکی اصفهان به ۱۳ نفر برسد.

دکتر گلشن، معروف‌ترین پزشک متخصص ریه در اصفهان بود و علی‌رغم بازنشستگی در ایام بیماری کرونا همچنان خدمات خود را به بیماران کرونایی ادامه داد. نوشته‌هایی از این پزشک متخصص در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد که در پاسخ یکی از شاگردان خود برای استراحت در منزل و عدم ابتلا به بیماری نوشته است: «جوانمردانه نیست در این شرایط مردم را تنها بگذاریم.»

او خود وقتی عکس سی‌تی‌اسکن ریه خود را پس از ابتلا به کرونا مشاهده کرد، زیر آن نوشت: ‌«رشته‌ای بر گردنم افکنده دوست/ می‌برد آنجا که خاطرخواه اوست.»

مراسم تشییع پیکر سیزدهمین شهید مدافع سلامت اصفهان روز جمعه سوم بهمن ماه و با حضور جمعی از همکاران و کادر درمانی و برخی از مقامات استانی در دانشکده پزشکی اصفهان برگزار شد.

طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در پی درگذشت استاد گرانقدر مرحوم گلشن فقدان ایشان را به خانواده محترم‌شان به ویژه استادان گرامی فقیهی و تمام همکاران و شاگردان ایشان در خانواده بزرگ دانشگاه و جامعه پزشکی تسلیت گفت و از خدای بزرگ آرامش و شادمانی ابدی برای استاد سفر کرده و سلامتی و شکیبایی برای بازماندگان آرزو کرد.

به گفته سخنگوی علوم پزشکی اصفهان گلشن شهید مدافع سلامت شناخته شد، ولی خانواده ایشان را در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپردند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.