«بپ‌گپو»‌ درگذشت

خطیبی‌زاده نیکوکاری بود که در حین آموزگاری جمعیت هلال‌احمر جاسک را راه‌اندازی کرد

«محمد خطیبی‌زاده» از چهره‌های شناخته‌شده فرهنگ هرمزگان شامگاه جمعه سوم بهمن ۹۹ در سن ۸۵سالگی درگذشت

شهروند آنلاین: محمد خطیبی‌زاده ملقب به «بپ گپو» هرمزگان و از چهره‌های شاخص فرهنگ این استان درگذشت. خطیبی‌زاده در تاریخ بیستم آذرماه 1314 در بندرعباس به دنیا آمد. تحصیلات خود را در بندرعباس گذراند و به استخدام اداره آموزش و پرورش درآمد. در دهه اول شهرستان جاسک را برای خدمت انتخاب کرد.

در آنجا سمت آموزگاری، معاونت و مدیریت مدارس فرهنگ و هاشمی‌پور و همچنین ریاست فرهنگ آن شهرستان را به عهده داشت. در حین خدمت جمعیت هلال‌احمر را ایجاد و سردخانه جاسک را طراحی کرد. در زمان تصدی او در مقام مسئولیت آموزش و پرورش، ساخت مدرسه در شهرستان جاسک گسترش یافت.

خطیبی‌زاده در ساخت و طرح مجتمع‌های آموزشی در جاسک کهنه و منطقه شمیل همچنین در ایجاد درمانگاه فرهنگیان بندرعباس و انجمن خیریه مرکزی همتی وافر داشت. این چهره فرهنگی استان هرمزگان در دوره اول شورای شهر بندرعباس نیز از جانب مردم انتخاب شده بود.

از این استاد برجسته فرهنگ استان هرمزگان کتاب‌های تاریخ فرهنگ نوین استان هرمزگان، پوشش مردم هرمزگان، شناسایی اماکن، مساجد و قدمگاه‌ها، چاپ نوشتاری تحقیقاتی درباره دبستان جاوید و مکتبخانه ملاجهان و مقالاتی در نشریات استان برجای مانده تا نام او همواره بر تاریخ و فرهنگ استان نامی مانا و جاودان باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.