واکسیناسیون از بهمن‌ماه در کشور آغاز می‌شود

روحانی: نگران ویروس جهش‌یافته کرونا هستیم

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور بهمن‌ماه آغاز می‌شود، گفت: ‌«تا رسیدن واکسن داخلی استفاده از واکسن خارجی یک ضرورت است.»

نکات مهم سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا چنین است:

-ما روزی ۷۰، ۸۰ تا ۹۰نفر فوتی داریم که این عدد زیاد است. در کشور۷۰نفر عزیز ما از دست بروند، آمار کمی نیست. زمانی است که آمار یک تا دونفر است. آن زمان می‌توانیم بگوییم که به نقطه مطلوب رسیدیم، اما الان این نقطه، نقطه مطلوب ما نیست.

– اگر مراقبت و مواظبت نکنیم، این ویروس جهش‌یافته ما را نیز مبتلا می‌کند.

– امروز آمار نگران‌کننده‌ای از ابتلای جوانان و نوجوانان در برخی استان‌ها داده شد که این هم نگرانی جدیدی است؛ چراکه قبلا ابتلاها مربوط به افراد مسن بود و امروز مواردی هم در افراد سن پایین مشاهده می‌شود که این می‌تواند در آینده برای ما مشکل‌آفرین باشد.

تا واکسن‌های ایرانی برسد، زمان می‌برد بنابراین ما زمانی حداقل ۶ماهه پیش‌رو داریم و باید کاملا مراقبت کنیم تا ببینیم در آن زمان شرایط ما چگونه می‌شود که امیدواریم شرایط مطلوب پیش بیاید.

– اعمال تشدید نظارت‌ها با نرم‌افزارهای دیجیتالی بسیار خوب است و از طریق اپلیکیشن‌ها راحت‌تر می‌توان نظارت را اعمال کرد. ‌از طریق این اپلیکیشن‌ها بود که جلوی برخی مسافرت‌ها گرفته شد.

– برای واردنشدن ویروس جدید از وزارت راه و سایر مسئولان می‌خواهم در فرودگاه‌ها و همه مبادی ورودی از بندرها تا ریل مراقبت کنیم و از افراد جدیدی که از خارج کشور مخصوصا اروپا و اخیرا از آفریقا وارد می‌شوند، تست بگیریم.  

– همچنان باید با قاطعیت جلوی تجمع و ترددهای غیرضرور را بگیریم و هیچ چیز نباید ما را از این حرکت باز دارد؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه ملی، قانونی و شرعی همه ماست.

– در زمینه واکسن داخلی و خارجی حرکت‌های خوبی انجام شده است. در زمینه واکسن داخلی می‌توانیم بگوییم سال آینده سه واکسن را پیش‌رو داریم و تا آخر بهار بخشی از آنها به دست ما می‌رسد.

– در ماه بهمن واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود و این کار بسیار اهمیت دارد. در عین حال واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد، یک ضرورت است.

– امیدوارم با همکاری هم، یاری یکدیگر و مراعات دستورالعمل‌ها به خوبی از این مراحل بگذریم و با موج چهارم مواجه نشویم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.