آرمان همچنان بیهوش است

پیگیری شهروندآنلاین از وضع پسر هشت ساله‌ای که در مسابقات صخره‌نوردی اصفهان سقوط کرد/ «پیگیر شکایتمان از مسئولان سالن ایثار ذوب‌آهن هستیم»

آرمان همچنان در کماست و وضع او هیچ تغییری نکرده است. این پسر هشت ساله 29 شهریور درحین مسابقات صخره‌نوردی در سالن ایثار ذوب‌آهن اصفهان از ارتفاع 8 متری سقوط کرد. سطح هوشیاری آرمان غیاثی پایین است و با وجود تلاش کادر درمانی هنوز ورم مغزی او التیام پیدا نکرده و همین مسأله باعث ایجاد تشنج‌های گاه و بی‌گاه او می‌شود. هنوز مقصر یا مقصران اصلی این حادثه مشخص نشده، با این وجود خانواده آرمان از مسئولان محل برگزاری مسابقات شکایت کرده‌اند و ظاهرا مسئولان ورزش اصفهان طی شکایتی درصدد شناسایی مقصران این حادثه هستند.

وجیهه نظری زن‌عموی آرمان که پیش از این، جزییات این حادثه دلخراش را بازگو کرده بود، این بار هم در گفت‌وگوی تلفنی با شهروندآنلاین اخبار منتشرشده درخصوص به هوش آمدن آرمان را رد کرد و دراین‌باره گفت: «وضع آرمان هیچ تغییری نکرده است. سطح هوشیاری او بین 4 تا 6 است، یعنی فقط واکنش‌های غیرارادی دارد.» او ادامه داد: «التهاب شدید مغزی آرمان به دلیل خونریزی و ضربه شدیدی که به او وارد شده، همچنان ادامه دارد و همین باعث شده او بارها تشنج‌های شدیدی داشته باشد. پزشکان هم برای کاهش آسیب‌های ناشی از تشنج با تزریق دارو آرمان را در وضع بی‌هوشی عمیق قرار داده‌اند. البته پزشکان امیدوارند طی چند روز آینده با کاهش التهاب مغزی مصرف داروهای بی‌هوشی او را کاهش دهند، بعد از آن احتمال افزایش سطح هوشیاری بیشتر می‌شود. دکترها به ما گفتند که در چنین حوادثی معمولا 14 روز پس از حادثه روند کاهش التهاب مغزی به‌طور طبیعی شروع می‌شود، یعنی ما باید تا چند روز دیگر منتظر بمانیم.»

پزشکان بیمارستان الزهرا(س) اصفهان به ما گفتند که در اثر برخورد شدید آرمان به زمین ریه‌های او جمع شده و همین مسأله باعث مختل‌شدن تنفس و نارسایی اکسیژن به بافت مغز شده است. یعنی اگر تجهیزات ابتدایی و آمبولانسی وجود داشت که او را زودتر به بیمارستان می‌رساند، اوضاع آرمان خیلی بهتر از الان بود

به گفته این زن، خانواده آرمان غیاثی از مسئولان باشگاه ایثار ذوب‌آهن شکایت کرده‌اند. البته او معتقد است در بروز این حادثه خیلی‌های دیگر هم مقصر هستند و به همین دلیل آنها قصد دارند از مربی، حمایتچی و هیأت صخره‌نوردی اصفهان هم شکایت کنند: «مربی و حمایتچی کارشان را درست انجام ندادند. در تصاویر مشخص است فردی که وظیفه اتصال طناب‌های نگهدارنده را دارد، اصلا به این کار وارد نیست. از طرف دیگر مربی هم وظیفه دارد ایمنی طناب‌ها را چک کند، حتی داور قبل از شروع مسابقه موظف است همه این موارد را چک کند، اما هیچ‌کدام از این کارها انجام نشده، ضمن این‌که تشک هم استاندارد نبوده، حتی شرایط برگزاری یک مسابقه استاندارد از قبیل حضور پزشک و تجهیزات اولیه پزشکی و آمبولانس نیز فراهم نبوده است. پزشکان بیمارستان الزهرا(س) اصفهان به ما گفتند که در اثر برخورد شدید آرمان به زمین ریه‌های او جمع شده و همین مسأله باعث مختل‌شدن تنفس و نارسایی اکسیژن به بافت مغز شده است. یعنی اگر تجهیزات ابتدایی و آمبولانسی وجود داشت که او را زودتر به بیمارستان می‌رساند، اوضاع آرمان خیلی بهتر از الان بود. همه کاستی‌ها دست‌به‌دست هم داد تا آرمان الان با این وضع روی تخت ICU باشد. ما از همه این افراد و سازمان‌ها شکایت می‌کنیم.»

او ادامه داد: «ما به آقای نصر اصفهانی که برای عیادت آرمان آمده بود، این موارد را گفتیم. خیلی جالب است ایشان به‌عنوان رئیس هیأت صخره‌نوردی مدعی شده سالن برای برگزاری مسابقه استاندارد نبوده است. خب اگر این‌طور است، چرا جلوی آن را نگرفتید. چه کسی به غیر از هیأت صخره‌نوردی مسئول است. پس کار این آقایان چیست؟ واقعیت این است که خیلی‌های دیگر هم در این حادثه مسئول و مقصرند. ما اینها را به آقای سلطان حسینی، مدیرکل ورزش اصفهان هم گفتیم.» این درحالی است که چند روز پس از این حادثه سلطان حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان از طرح شکایت این سازمان برای شناسایی مقصران این حادثه خبر داد. به گفته او از اداره کل ورزش و جوانان استان تا مراجع قضائی پیگیر هستند تا مقصر یا مقصران حادثه مشخص شوند و به مجازات برسند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.