هر موج جدید؛ بیش از 10هزار مرگ

سخنگوی ستاد ملی کرونا: هیچ شهری در وضعیت قرمز نیست

شهروندآنلاین: سخنگوی ستاد ملی کرونا از درگیرشدن 60کشور به ویروس جهش‌یافته انگلیسی خبر می‌دهد. به باور علیرضا رئیسی ویروس جهش‌یافته قدرت سرایت بیشتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند، همچنین قدرت کشندگی و میزان مرگ‌ومیر مبتلایان در ویروس جدید بیشتر از ویروس‌های قبلی است. «اگر پروتکل‌ها را به دقت رعایت نکنیم، منجر به مشکلاتی می‌شود.» رئیسی معتقد است در برخی مناطق ساده‌انگاری و عادی‌انگاری اتفاق می‌افتد و این خطرناک است. او می‌گوید یادمان نرود در تیر و مرداد چگونه وضعیتی پیدا کردیم که موج جدید شکل گرفت و مرگ‌ومیر افزایش یافت. «در هر موج جدید شیوع کرونا بیش از 10هزار مرگ جدید رخ می‌دهد و 10هزار خانواده را داغدار می‌کند.»

به گفته سخنگوی ستاد ملی کرونا در حال حاضر ۱۹شهر نارنجی، ۱۵۷شهر زرد و ۲۵۶شهر آبی داریم و هیچ شهر قرمزی در کشور نداریم. رئیسی نگران رشد 47درصدی ترددها نسبت به اول دی‌ماه است. «این وضعیت نگران‌کننده است، چون هر گونه عدم‌رعایت پروتکل وضعیت را تغییر می‌دهد.» او می‌گوید ما مسئول سلامت مردم هستیم و وظیفه داریم هشدار بدهیم؛ هر نوع تجمعی باعث بیماری و منجر به افزایش مرگ‌ومیر می‌شود. «در مقوله‌ سلامت هیچ معامله‌ای نخواهیم کرد و محکم ایستاده‌ایم و هشدار می‌دهیم تا همه‌ مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند.»

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از احتمال بازنگری پروتکل‌ها و محدودیت‌ها خبر می‌دهد. «با تغییر رنگ شهرها و وضعیت مناسب‌تر شاهد افزایش تجمعات و ترددها هستیم.» رئیسی ادامه می‌دهد: «خانواده‌ها به هیچ‌وجه کوتاه نیایند و پروتکل‌ها را خودشان جدی بگیرند، توجه کنند ویروس جدید جوان‌ترها را درگیر می‌کند. باید مراقبت کنیم، چون ویروس کرونا ضعیف نشده، بلکه قوی‌تر شده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.