دلیل سقوط چترباز حادثه‌دیده لو رفت

انتشار صحبت‌های محمد بزرگی قبل از پرواز ابعاد تازه‌ای از مرگ او را آشکار کرد

چتربازی که به دلیل باز نشدن چترش بعد از پرش از نردبان آتش‌نشانی کام مرگ را چشید، پیش از این سانحه صحبت‌های جالبی را انجام داده بود.

محمد بزرگی یکی از مشهورترین ورزشکاران چتربازی در ایران روز پنجشنبه در مراسم یادبود شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو وقتی قصد داشت از نردبان آتش‌نشانی پرش کند، چترش باز نشد و با یک سقوط مرگبار حادثه تلخی را رقم زد.

مرگ بزرگی جامعه ورزش و عموم را به شوک عجیبی فرو برد و خیلی‌ها به گمانه‌زنی درباره دلایل صدور مجوز این پرش پرداختند. حالا با گذشت چند روز از این اتفاق تلخ، ویدیویی از صحبت‌های محمد بزرگی که صبح دوم بهمن و قبل از حضورش در این مراسم ضبط‌شده، منتشر شده است.

در ویدیویی که پریسا بختیاری همسر بزرگی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده، این چترباز می‌گوید: «الان ساعت 7 صبح روز دوم بهمن است. به امید خدا و با اعتماد مسئولان امنیتی، انتظامی و شهرداری قرار است افتخار بزرگی نصیبم شود و از روی نردبان 64متری آتش‌نشانی پرش انجام دهم. از روز اولی که این ایده به ذهنم آمد، به ریسک‌ها و محدودیت‌هایی که این ایده داشت، فکر کردم و آگاه بودم. از همه عزیزان مسئول ممنونم که زیر برگه تقاضای مرا امضا کردند و به من لطف داشتند. افتخاری که امروز به دست می‌آید، برای یک جمع است، نه من.»

او در بخش دوم صحبت‌هایش تأکید می‌کند: «تمام این کار با رضایت شخصی خودم انجام می‌شود. هزار درصد با اصرار خودم این کار را می‌کنم. مسئولان قبول نمی‌کردند و من اصرار کردم که دیگر حرفی نزدند. اگر به هر دلیلی اتفاقی برای من افتاد، هیچ بزرگواری از نیروی انتظامی یا نهادی دیگر مسئول نیست. من از آنها عذرخواهی می‌کنم که اگر به دردسر و زحمت افتادند. به امید دیدار.»

طی یکی، دو روز گذشته انتقادهای متعددی متوجه آتش‌نشانی شد که جلوی او را نگرفتند و از طرفی برای مبارزه با خطرات احتمالی اقدامی نکردند. حالا اما انتشار صحبت‌های بزرگی قبل از حادثه نشان می‌دهد که او قبل از انجام چنین پرشی به ریسک بزرگی که پذیرفته، آگاه بوده و خطرات این ماجرا را به جان خریده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.