چرا سرمربی والیبال به ایران نمی‌آید؟

با گذشت حدود دو ماه از انتخاب آلکنو این مربی روسیه‌ای هنوز به ایران نیامده است!

ولادمیر آلکنو با وجود اینکه دو ماه از عقد قراردادش با فدراسیون والیبال می‌گذرد، اما هنوز به ایران نیامده و این مسأله ابهام‌هایی را ایجاد کرده است.

سوم آذرماه بود که فدراسیون والیبال بعد از کش‌وقوس‌های فراوان ولادیمیر آلکنو، سرمربی سابق تیم‌ملی روسیه را به عنوان هدایتگر بلندقامتان ایران برای رقابت‌های المپیک برگزید. پس از حواشی که پروسه انتخاب سرمربی تیم‌ملی برای فدراسیون به همراه داشت، اکنون یکی از موضوعاتی که طی روزهای گذشته باعث ایجاد حواشی برای والیبال ایران شد، بحث آمدن یا نیامدن ولادمیر آلکنو، سرمربی تیم‌ملی به ایران در زمان شروع اردوهای تیم‌ملی همزمان با آغاز سال جدید است. موضوعی که‌ نهایتا واکنش فدراسیون را نیز به همراه داشت.

پیش از داغ‌شدن اخبار اخیر مبنی‌بر نیامدن آلکنو به ایران و شروع کار تیم‌ملی از فروردین ماه سال آینده با «توتولو» دستیار آلکنو، محمدرضا داورزنی اعلام کرد که سرمربی روسیه‌ای از فروردین ‌ماه‌ و با شروع اردوها کار خود را در ایران آغاز می‌کند. اتفاقی که اکنون با توجه به مسائل موجود با علامت سوال بزرگی همراه شده است.

پیش از مطرح‌شدن شائبه‌های نیامدن آلکنو به ایران، فدراسیون هیچگاه اعلام ‌نکرد که این مربی روسیه‌ای دو آپشن را برای همکاری با تیم‌ملی ایران در نظر دارد و بارها شاهد این موضوع بودیم که آلکنو از فروردین در ایران شروع به کار خواهد کرد.

دو آپشن عجیب در قرارداد آلکنو را امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم‌ملی والیبال لو داد: «در زمان امضای قرارداد با این مربی، وقتی که با آلکنو صحبت کردیم دو آپشن را پیشنهاد داد. اول اینکه سر موقع با شروع اردوهای تیم‌ملی به ایران آمده و کار خود را شروع کند و سپس برای یک‌ اردوی تدارکاتی تیم عازم کازان شود. آپشن دوم او هم این بود که اگر بازی‌های باشگاهی آنها به مراحل بالاتر رفت و آلکنو نتوانست به ایران بیاید، دستیار او آقای توتولو به ایران بیاید تا تمرینات تیم‌ملی ایران را شروع کند و وقتی اردو یک مقدار جلو رفت، او به تیم‌ملی ملحق شود.»

با وجود این صحبت‌ها فدراسیون والیبال در اقدامی قابل تأمل با انتشار بیانیه‌ای هرگونه خبر در مورد احتمال نیامدن آلکنو به ایران را تکذیب کرد. بیانیه‌ای که با وجود صحبت‌های اخیر سرپرست تیم‌ملی تا حدودی جالب به نظر می‌رسد.

با وجود همه این صحبت‌ها، تیم‌ملی ایران بازی‌های مهمی چون المپیک را پیش‌رو دارد و طبق نظر کارشناسان نیز حضور سرمربی کنار تیم‌ملی می‌تواند یکی از فاکتورهای موفقیت باشد. اتفاقی که در سال‌های گذشته نیز بارها مطرح شده است.

اکنون با وجود این اتفاقات و تکذیب‌ خبر نیامدن آلکنو به ایران توسط فدراسیون باید دید که آیا این سرمربی روسیه‌ای برای شروع کار خود فروردین ماه سال آینده وارد تهران خواهد شد یا خیر؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.