دستور فرمانده ناجا برای بررسی سیلی‌زدن نماینده مجلس به سرباز راهور

ادامه ماجرای عبور از خط ویژه دروازه دولت تهران با خودرو شخصی

یکی از نمایندگان قصد عبور از خط ویژه دروازه دولت تهران با خودرو شخصی را داشته که سرباز راهور جلویش را می‌گیرد. گفته شده این نماینده مجلس در واکنش به اقدام قانونی این سرباز به او سیلی می‌زند.

شهروندآنلاین: ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده که نشان می‌دهد یکی از نمایندگان قصد عبور از خط ویژه دروازه دولت تهران با خودرو شخصی را داشته که سرباز راهور جلویش را می‌گیرد. گفته شده این نماینده مجلس در واکنش به اقدام قانونی این سرباز به او سیلی می‌زند.

سردار مهدی حاجیان در واکنش به انتشار خبری مبنی بر سیلی یکی از نمایندگان مجلس به مأمور وظیفه راهور در محدوده خط ویژه دروازه دولت پایتخت و بازتاب آن در فضای مجازی اظهار کرد: «سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع  از طریق معاونت حقوقی و بازرسی نیروی انتظامی صادر کرد.»

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه صیانت از حقوق  آحاد پرسنل نیروی انتظامی از دستورات اکید فرمانده نیروی انتظامی است، افزود: «اعتقاد، باور و  تأکید سردار اشتری همواره بر این است که سربازان وظیفه را نیز چون فرزندان خود بدانیم  و در صیانت از شخصیت، کرامت انسانی و حق و حقوق‌شان لحظه‌ای دریغ و درنگ نکنیم، ایشان بارها به همه فرماندهان تأکید کرده‌اند که این جوانان، امانتی در دستان ما هستند، بنابراین اجازه نمی‌دهیم به ساحت مقدس سبزپوشان  خدوم نیروی انتظامی در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود.»

در فیلم منتشرشده این سرباز خود را حامد اکبری معرفی می‌کند و می‌گوید که خودرو این نماینده مجوز تردد در خط ویژه را نداشته است.

در این فیلم توقف خودرو این نماینده در ابتدای خط ویژه باعث ترافیک شده و رانندگان اتوبوس و تعدادی از مردم به این اقدام او اعتراض می‌کنند.

ماه گذشته نیز برخورد با یک سرباز با دستور بازپرس دادگستری بابل خبرساز شده بود.

بر اساس گزارش‌ها محمدحسن کریمی، سرباز نگهبانی ساختمان دادگستری بابل پس از مراجعه یک بازپرس دادسرا وقتی به دلیل داشتن ماسک او را نشناخته و تقاضای کارت شناسایی کرده، با برخورد شدید از جانب او و سپس «ضرب وشتم» در محل کارش مواجه شد.

غلامرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود که با وجود گذشت سرباز از جنبه فردی، موضوع «بدرفتاری» از لحاظ جنبه عمومی و سازمانی آن به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه گزارش شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.