شلوغ‌ترین لیگ آسیایی تاریخ پیش‌روی 4 تیم ایرانی

پرسپولیس سرگروه شده، تراکتور و استقلال به صورت مستقیم به دور گروهی راه یافتند و فولاد هم در پلی‌آف میدان می‌رود

برای اولین بار رقابت باشگاهی در آسیا با حضور 40 تیم برگزار می‌شود تا شاهد شلوغ‌ترین لیگ در سالی باشیم که کرونا هم محدودیت‌های زیادی را به وجود آورده است.

جدا از تغییراتی که شرایط کرونایی برای لیگ قهرمانان آسیا به وجود آورده، کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز تصمیم گرفته با افزایش تعداد تیم‌ها این فرصت را به کشورهای بیشتری بدهد تا در این مسابقات حاضر شوند.

مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا قرار است ۲۷ ژانویه (چهارشنبه هشتم بهمن) برگزار شود. AFC تعداد تیم‌های این دوره را به عدد ۴۰ افزایش داده است و به این ترتیب رقابت در ۱۰ گروه (پنج گروه شرق و پنج گروه غرب) برگزار خواهد شد.

این اتفاق برای اولین بار رخ خواهد داد و در واقع از نظر وسعت و تعداد تیم‌ها، لیگ قهرمانان آسیا یک دوره تاریخی را سپری می‌کند. از جمله باشگاه‌هایی که آماده انجام اولین بازی خود در مرحله گروهی در لیگ قهرمانان آسیا هستند، می‌توان به ال وحدات قهرمان لیگ اردن که اخیرا این عنوان را کسب کرده است،  اشاره کرد. همچنین  اف سی گوا هند و استقلال تاجیکستان از منطقه غرب تیم‌هایی هستند که اولین حضور در لیگ قهرمانان را تجربه می‌کنند.

از سوی دیگر تیم فوتبال استقلال به دلیل عدم صدور مجوز حرفه‌ای تیم کوپه داغ ترکمنستان به جای این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حاضر خواهد شد. به این ترتیب، آبی‌پوشان ایران در کنار پرسپولیس و تراکتور به صورت مستقیم در مرحله گروهی حضور خواهد داشت.

بدین ترتیب برخلاف سال‌های گذشته ایران امسال از سهمیه 3+1 بهره می‌برد و فقط فولاد خوزستان است که باید در پلی‌آف به میدان برود.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ ایران و نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سید یک قرعه‌کشی قرار داده می‌شود، اما اولسان هیوندای که قهرمان فصل گذشته آسیا شد، در سید دوم خواهد بود.

در حالی که مسابقات در سال‌های اخیر در چنین مقطعی آغاز شده بود و از اسفندماه وارد مرحله گروهی می‌شد، اما امسال قرار است از اواسط فروردین مسابقات پلی‌آف استارت بخورد و دلیلش هم تأخیری است که کرونا در برنامه‌های فوتبال آسیا به وجود آورد.

AFC هنوز به صورت شفاف اعلام نکرده است که فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان را به چه شکل برگزار می‌کند. آخرین خبرها از رسانه‌های قطر حاکی است هر کشور میزبانی یک گروه را بر عهده خواهد گرفت و کنفدراسیون آسیا بعد از مراسم قرعه‌کشی، شرایط کشورهای داوطلب میزبانی را بررسی می‌کند.

باید دید بعد از یک فصل محرومیت از میزبانی به خاطر مسائل سیاسی و کرونا، در فصل جدید تیم‌های ایرانی می‌توانند طعم میزبانی را در لیگ قهرمانان آسیا بچشند یا خیر.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.