ناسا سنگ‌ ماه آپولو ۱۷ را به بایدن قرض داد

سنگ 3/9 میلیارد ساله در طول آخرین برخورد بزرگ فضایی در نزدیکی ماه به وجود آمده است

ناسا به درخواست دولت جو بایدن سنگی‌ را که در آزمایشگاه نمونه‌های گرفته‌شده از ماه در مرکز فضایی جانسون ناسا در هوستون بود، به ریاست جمهوری قرض داد.

شهروند آنلاین: پس از آنکه دولت ترامپ محدودیت زمانی برای ارسال فضاپیما و فضانوردان به ماه تا سال ۲۰۲۴ تعیین کرده بود، حالا گفته می‌شود که رئیس‌جمهوری بایدن به این برنامه زمانی پایبند نیست. بر همین اساس روز گذشته سنگی کوچک که به وسیله‌ یک گیره در محفظه‌ای شیشه‌ای قرار دارد و به همراه وسایل دیگری که نشان‌دهنده‌ جاه‌طلبی نسل‌های پیشین آمریکاست، روی قفسه‌ کتابی در دفتر رئیس‌جمهوری آمریکا گذاشته شد.

ناسا به درخواست دولت جو بایدن این سنگ‌ را که در آزمایشگاه نمونه‌های گرفته‌شده از ماه در مرکز فضایی جانسون ناسا در هوستون بود، به ریاست جمهوری قرض داد.

در پایه این سازه متنی در مورد سه فضانوردی که در مأموریت آپولو ۱۷ بودند و آخرین فضانوردانی هستند که روی سطح ماه راه رفتند، وجود دارد. بر طبق متن موجود روی پایه‌ محفظه‌ این سنگ، فضانورد آپولو ۱۷، رونالد ایوانز، و ماه‌نوردان هریسون اشمیت و یوجین سرنان آخرین افرادی که پای بر ماه گذاشتند، این نمونه سنگ را از یک تخته سنگ بزرگ‌تر در دره‌ای بنام که ۳ کیلومتر با ماه‎نشین آپولو فاصله داشت، برداشتند. این قطعه ۳۳۲ گرمی از ماه در سال ۱۹۷۲ برداشته شده است. این نمونه ۳.۹میلیارد سال سن دارد و در طول آخرین برخورد بزرگ فضایی در نزدیکی ماه به وجود آمده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.