جنجال برای ساعت مچی گران‌قیمت بایدن

استفاده از ساعت رولکس و دوچرخه پلوتون یعنی چه؟

مجموعه ساعت‌های مچی بایدن نیز شامل دو ساعت اومگا اسپیدمستر مون‌واچ پروفشنال و اومگا سی‌مستر دایور ۳۰۰ ام است که ارزش هر دو بین پنج تا هفت هزار دلار برآورد می‌شود

شهروند آنلاین: وقتی معلوم شد بایدن برای مراسم تحلیف خود، ساعت رولکس هفت هزار دلاری به دست داشته، در فضای مجازی درباره این موضوع، جنجالی به راه افتاده است.

ایندیپندنت گزارش داد، بایدن روز چهارشنبه در اولین روز کاری خود در کاخ سفید، ساعت استیل ضدزنگ رولکس مدل «دیت‌جاست» با صفحه آبی به دست بسته بود. به گزارش نیویورک‌تایمز، او با انتخاب این ساعت، رویه متفاوتی از روسای جمهوری پیشین نظیر بیل کلینتون، جورج بوش و باراک اوباما در پیش گرفته است که از ساعت‌های ارزان‌تری استفاده می‌کردند.

کلینتون در دوران ریاست‌جمهوری خود ساعت دیجیتالی پلاستیکی تایمکس آیرون‌من به دست می‌کرد و ساعت جورج بوش تایمکس ایندیگلو بود. اوباما هم ساعت‌هایی با قیمت متوسط از شرکت‌های آمریکایی نظیر شینولا و جورج گری انتخاب می‌کرد.

جان اف کندی، صاحب یکی از معروف‌ترین ساعت‌های مچی بود که تقریبا هرگز آن را به دست نکرد. این ساعت رولکس «دی‌دیتی» بود که بنا بر گزارش‌ها، مریلین مونرو آن را در روز تولد کندی به او هدیه داده بود و روی آن پیام «جک، مثل همیشه با عشق از طرف مریلین، ۲۹ مه ۱۹۶۲» حک شده بود.

لیندون جانسون در دفتر کارش رولکس «دی‌دیت» طلا به دست می‌کرد و همین باعث شد این ساعت به نام «مدل رئیس‌جمهوری» معروف شود. دونالد ترامپ هم از ساعت‌های طلای پتِک فیلیپ، واشرون کنستانتین و رولکس استفاده می‌کرد.

مجموعه ساعت‌های مچی بایدن نیز شامل دو ساعت اومگا اسپیدمستر مون‌واچ پروفشنال و اومگا سی‌مستر دایور ۳۰۰ ام است که ارزش هر دو بین پنج تا هفت هزار دلار برآورد می‌شود.

کاربران توییتر چه گفتند؟

کاربران توییتر در دفاع از سلیقه بایدن در انتخاب ساعت جبهه گرفته و لحن این روزنامه را در گزارش‌کردن این موضوع نیز به تمسخر گرفتند. کاربری نوشت: «عاشق نیویورک‌تایمزم: ترامپ علیه دولت خودش شورشی خشونت‌بار و مرگبار به راه انداخت، اما بایدن ساعت رولکس به دست کرد. سروته یک کرباس.»

williamrharvey@ نیز نوشت: «اوباما: کت‌وشلوار کرم‌رنگ و سس خردل دیجون. ترامپ: خیانت و تروریسم. بایدن: ساعت رولکس و دوچرخه پلوتون. #سر_و_ته_یک_کرباس.»

کاربر دیگری نوشت: «تعجبی ندارد که جو بایدن وسعش به ساعت رولکس می‌رسد. ۵۰سال در سمت‌های دولتی پردرآمد مشغول به کار بوده است. اگر در این برهه از زندگی هم نتواند یک ساعت خوب دستش کند، معلوم می‌شود نتوانسته درآمدش را به خوبی مدیریت کند.»

دیگری توییت کرد: «با شناختی که از بایدن دارم، احتمال می‌دهم آن ساعت رولکس داستان غمباری داشته باشد که بتواند برنده جایزه ادبی و هنری شود. اما بایدن داستانش را نمی‌گوید، چون از آن دسته آدم‌هایی است که به نظرش خودبزرگ‌بینی، گستاخی است.»

یک کاربر دیگررنیز نوشت: «در تمام ۴۴سال گذشته، جو بایدن به‌عنوان سناتور و معاون رئیس‌جمهوری، جزو فقیرترین سیاستمداران بوده است. وقتی در سن ۷۴سالگی از کار سیاسی کناره گرفت، می‌توانست به کسب‌وکار بپردازد و پول دربیاورد، اما بازگشت. من که از این خادم مادام‌العمر ملت به خاطر داشتن رولکس و پلوتون گله‌ای ندارم. شرمنده»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.