یادم رفته بود که سیدجواد هاشمی هستم!

پاسخ سیدجواد هاشمی به اعتراضات و انتقادات روزهای اخیر

سیدجواد هاشمی با اشاره به اینکه تنها او برای این شرکت ساختمانی تبلیغ نکرده و جز او ۱۵۰ سلبریتی دیگر هم این کار را کرده‌اند، بابت حضور در تبلیغ شرکت ساختمانی دوبی عذرخواهی کرد.

شهروند آنلاین: سیدجواد هاشمی که در یکی دو روز اخیر به دلیل تبلیغ خانه در دوبی در فضای مجازی زیر تیغ انتقادات بسیاری قرار داشت، به این انتقادات پاسخ داد و ضمن عذرخواهی از بابت تبلیغ بحث‌انگیزش گفت که تنها او برای این شرکت ساختمانی تبلیغ نکرده و جز او ۱۵۰ سلبریتی دیگر هم این کار را کرده‌اند.

آغاز ماجرا

ماجرا از آنجا آغاز شد که سیدجواد هاشمی، بازیگر فیلم‌های دفاع مقدسی که به گفته خودش رکورددار شهیدشدن روی پرده سینماست، بعد از انتشار ویدیویی درباره تبلیغ خانه در دوبی خبرساز شد و زیر تیغ انواع و اقسام انتقادات قرار گرفت. سیدجواد هاشمی در این تبلیغ کوتاه می‌گوید «لایف‌استایل خانه‌های دوبی با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست!»

این ویدیو که بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت، سیدجواد هاشمی را در معرض انتقادات پرشماری قرار داد.

انتقادات تند

در روزهای اخیر سیدجواد هاشمی به خاطر حضور در مسابقه مافیا نیز با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است

انتقاداتی که از سیدجواد هاشمی در فضای مجازی شد، ناظر به سابقه‌ این بازیگر و کارگردان در سینما و تلویزیون ایران است. چهره‌ای که همواره مدافع نظم موجود و قدرت حاکم بوده و همین هم باعث می‌شود حضورش در چنین تبلیغی عجیب و متناقض و غیرقابل توجیه جلوه کند.

برای همین هم کاربران بیشتر به این جنبه از تناقض موجود در تبلیغ بحث‌انگیز هاشمی اشاره کردند: «سیدجواد هاشمی در این اوضاع اقتصادی و کمبود ارز و بحران مسکن ملت را تشویق به فرار سرمایه و سرمایه‌گذاری در دوبی می‌کند -جایی که ورود برای اسراییلی آزاد است و یک ماه که ورود ایرانی ممنوع است ».

یا: «جامعه سیدجواد هاشمی را به عنوان هنرمندی مذهبی می‌شناسد؛ و این قضاوت هم ناظر به ایفای نقش‌های مثبت او در طول سالیانی دراز بوده است. حال سوال اساسی این است که تکلیف الگوپذیری جوانان از این مردِ ارزشی سینمای ایران، در بزنگاه تناقضِ میان بَرساخت رسانه‌ای و شخصیت حقیقی‌اش چیست؟»

و البته این یکی: «می‌خواین بچه‌هاتون دعاتون کنن؟ برید از مشاور املاک سیدجواد هاشمی تو دوبی خونه بخرید! لامصب حداقل می‌دادی یکی دیگه تبلیغ کنه!»

البته خیلی‌ها هم حامی تبلیغ سیدجواد هاشمی بودند و عقیده داشتند که این بازیگر هم مثل تمام مردم حق دارد در افکار و باورهایش بازنگری کند و هر جایی را که دلش می‌خواهد برای زندگی انتخاب و حتی به دیگران معرفی کند.

ببخشید!

دو روز بعد از آغاز انتقادات اما سیدجواد هاشمی که از روز گذشته وعده داده بود به زودی از منتقدان تبلیغ بحث‌انگیز خانه‌های دوبی عذرخواهی خواهد کرد، به وعده‌اش عمل کرد و با لحنی که البته رنگ و بویی از کنایه نیز داشت، گفت: «من یادم رفته بود که سیدجواد هاشمی فیلم‌های ارزشی بازی کرده و نباید این تبلیغ را انجام می‌داد من دوباره بابت این تبلیغ عذرخواهی می‌کنم».

بازیگر و کارگردان فیلم‌ها و سریال‌های موسوم به ارزشی همچنین با انتشار ویدیویی درباره فیلم تبلیغاتی منتشرشده گفت: «متأسفانه بابت این تبلیغ تحقیقی نکرده بودم با عجله و به توصیه دوستانم متنی را گفتم که با اعتقادات و رفتار خود من هم مغایرت داشت، بابت این اشتباه عذرخواهی می‌کنم.»

در ویدیوی سیدجواد هاشمی که در صفحه مجازی او منتشر شده، آمده: «گمان نمی‌کردم این تبلیغ حاشیه داشته باشد؛ زیرا ۱۵۰ سلبریتی دیگر این تبلیغ را انجام  و به من نشان داده بودند، اما من یادم رفته بود که سیدجواد هاشمی فیلم‌های ارزشی بازی کرده و نباید این تبلیغ را انجام می‌داد من دوباره بابت این تبلیغ عذرخواهی می‌کنم.»

و حرف آخر سیدجواد هاشمی که فارغ از اینکه مخالف یا موافق تبلیغش باشیم، نمی‌توان ارزش و زیبایی عذرخواهی‌اش را نادیده گرفت: «چند نکته اضافه کنم: اینکه انسان ممکن‌الخطاست و من هم خطا کردم. دوم اینکه من تا به امروز بابت هیچ کار تبلیغاتی یک ریال هم پول نگرفته‌ام. اگر بگویم که پول این تبلیغات قرار بود کجا برود حاشیه ایجاد خواهد شد. اینکه عذرخواهی کردم بابت خطایی که کردم؛ شاید خیلی از جیب مردم را زدند پول مردم را بردند، اما مسئولیت پذیرفتن هزاران اشتباه را ندارند، خواستم آنها هم یاد بگیرند که بابت اشتباه خودعذرخواهی کنند. اشتباه خود را قبول کنیم نمره ما کم می‌شود، اما شهامت و عذرخواهی را داشته باشیم.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.