در این نشست تصمیمات ذیل به تصویب اعضا رسید:
– درخواست شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر جبران هزینههای ناشی از اجرای طرح فاصلهگذاری اجتماعی در قطارهای مسافری بین شهری در پی شروع بیماری کرونا مطرح و با بیان نحوه پایش مسافران در دوران بیماری، به میزان کاهش سفرها در سال جاری در مقایسه با سال گذشته و خالیماندن ۵ میلیون صندلی ناشی از طرح فاصلهگذاری اجتماعی و خسارت مالی ناشی از عدم فروش ظرفیت معادل ۶۰۰۰ میلیارد ریال اشاره شد.
این خسارت موجب ناتوانی شرکتها در پرداخت حقوق کارکنان (خطر تعدیل)، تأمین قطعات برای تعمیرات ناوگان، پرداخت اقساط ناوگان نو و بازسازیشده، اجرای استانداردهای راهبری و فنی و… میشود.
با رویکرد مشارکت هر چه بیشتر شرکتهای حملونقل ریلی در جلوگیری از تحمیل هزینههای اضافی و حمایت هر چه بیشتر از مصرفکنندگان، پیشنهاد شرکت راهآهن صرفا برای قطارهای مسافری بین شهری با اعمال اصلاحاتی به شرح زیر مورد تصویب قرار گرفت:
«در راستای اجرای طرح فاصلهگذاری اجتماعی مصوب ستاد مدیریت بیماری کرونا و جبران بخشی از هزینه ناشی از صندلی خالی در قیمت بلیتها، چنانچه ظرفیت ۵۰درصد و کمتر در واگنهای ۴ و ۶ نفره رعایت شود، افزایشی به میزان ۲۵درصد از تاریخ یکم بهمن ۱۳۹۹ بر نرخ بلیتهای صادره اعمال شود.»
پیرو تصمیمات نشست مورخ ۹۹/۰۷/۲۲ کمیسیون فرعی شورا، موضوع درخواست انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و برخی از انجمنها و تشکلهای تخصصی دیگر برای عضویت در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت و لیکن مقرر شد موضوع از لحاظ حقوقی از دفتر حقوقی وزارت متبوع استعلام شود.