کیوسک، 25 ژانویه

کرونا، جدال در سنا و مشوقان شورش کنگره

بیست‌وپنجم ژانویه روزنامه گاردین بر تعطیلی مدارس در میانه موج سرکش کرونا پرداخت. واشینگتن پست از جو بایدن، سنا و وحدت آمریکایی گفت و نیویورک تایمز به دنبال سرنخ‌هایی از شورش در کنگره بود.

گاردین

روزنامه گاردین بر مدارس و تأثیرپذیری‌شان از همه‌گیری کرونا تمرکز کرده است. دولت انگلیس به دلیل بالابودن میزان ابتلا و آمار جانباختگان بر اثر کرونا هشدار داده است که هیچ تضمینی نمی‌دهد مدارس حتی بعد از تعطیلات عید پاک (که در ماه مارس یا آوریل برگزار می‌شود) بازگشایی شوند، بنابراین تا آن زمان، خانه‌ها مدرسه‌اند.

 

واشینگتن پست

روزنامه واشینگتن پست در صفحه نخست خود به برنامه‌های جو بایدن و مجلس سنا پرداخته و گفته است دشمنی و جنگ بر سر قوانین سنا را متوقف می‌کند و برنامه قانون‌گذاری بایدن را به خطر می‌اندازد. این روزنامه به وحدتی که بایدن از آن سخن گفت هم پرداخته و گفته تحسین‌برانگیز است، اما تقسیم‌بندی‌ها عمیق‌تر می‌شود.

 

نیویورک تایمز

نیویورک تایمز عکس یک خود را به موج تازه کرونا در هنگ‌کنگ اختصاص داده است. این روزنامه در صفحه نخست به شورش کنگره آمریکا در 6 ژانویه هم پرداخته و گفته است هنگامی که در این ماه شورشیان در واشینگتن به کنگره حمله کردند، تندروهای راست افراطی در آن سوی اقیانوس اطلس آنان را تشویق کردند.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.