صاعقه بی‌گناه بود

علت آتش‌سوزی در کانکس معلمان سردشت مشخص شد

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان و وضع فیزیکی کانکس، علت آتش‌سوزی کانکس معلمان سردشت صاعقه نبوده است. این را مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان اعلام کرده است.

امید بن‌ عباس  می‌گوید: «حسب بررسی کارشناسان آتش‌نشانی و پیگیری‌های صورت‌گرفته در شهرستان دزفول فرماندار این شهرستان جزئیاتی از حادثه گزارش کرد.»

براساس این گزارش، حادثه آتش‌سوزی ساعت ۲۲ شامگاه سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه رخ داده که پس از آن در اخبار اولیه و به صورت گسترده علت این حادثه صاعقه اعلام شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: «طبق بررسی‌های صورت‌گرفته صاعقه علت این حادثه نبوده، چراکه هیچ اثری از برخورد صاعقه با سقف یا آنتن روی کانکس پیدا نشده، همچنین نوع انفجار و وضع فیزیکی کانکس که دارای برآمدگی‌هایی از داخل به بیرون است، نشان‌دهنده اتفاقی درون کانکس است.»

او ادامه داد: «کانکس آتش‌گرفته محل اقامت و استراحت معلمان بوده، ضمن آنکه هیچ‌کدام از دیگر افراد صدمه‌دیده دانش‌آموز نبودند، همچنین فقط یکی از معلمان صدمه‌دیده، معلم همان منطقه بوده است.»

انفجار کپسول گاز

در محل حادثه گاز پیک‌نیکی مشاهده ‌شده، درصورتی که هر سه وعده غذای گرم برای معلم نیز تهیه و ارسال می‌شد و نیازی به استفاده از کپسول گاز نبوده ‌است.

یکی از حادثه‌دیدگان از ناحیه سر دچار آسیب‌شده که علت آن فعلا نامعلوم است و احتمالا حائلی مثل پتو روی مصدوم بوده که باعث آسیب‌دیدگی شده‌ است.

بن عباس گفت: «کانکسی که به‌عنوان مدرسه از آن استفاده می‌شده، جنب کانکس آتش‌گرفته قرار داشته و وجود دو موتورسیکلت میان دو کانکس باعث واردشدن آسیب‌هایی به کانکس مجاور شده است.»

او ادامه داد: «آسیب‌دیدگان به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند که یکی از آنها به‌ علت وخیم‌بودن وضعیتش به اصفهان منتقل شد.»

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: «براساس شواهد در بین مجروحان عارضه ریوی ناشی از استشمام گاز مشاهده شده که کارشناسان علت آتش‌سوزی را انفجار گاز اعلام کردند، اما کماکان بررسی‌های بیشتر نیز ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.