سیگنال فیلتر شد؟

هیچ منبع رسمی‌ای وجود دستور یا ابلاغی برای فیلترینگ سیگنال را تأیید نکرده است

در حال‌حاضر استفاده از پیام‌رسان سیگنال از طریق دیتای موبایل در صورت خاموش‌بودن فیلترشکن امکان‌پذیر نیست و هنگام استفاده از پیام‌رسان سیگنال روی اینترنت خانگی تنها امکان ارسال پیام با تأخیر فراهم است و کاربران امکان ارسال تصویر یا ویدیو را نخواهند داشت

شهروند آنلاین: دیروز رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی از بسته‌شدن پیام‌رسان سیگنال و فیلترشدن اپلیکیشن و سایت آن در ایران خبر دادند، به‌طوری که دسترسی به سیگنال بدون فیلترشکن در ایران مقدور نشده است.

هیچ منبع رسمی‌ای وجود دستور یا ابلاغی برای فیلترینگ سیگنال را تأیید نکرده اما ظاهرا دستور فیلترینگ این پیام‌رسان به اپراتورها ابلاغ شده است. 10 روز پیش نیز اپ‌استورها و فروشگاه‌های آنلاین در ایران مجبور شده بودند بر اساس دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اپلیکیشن سیگنال را از روی ویترین مجازی خود حذف کنند.

در هفته‌های اخیر با اعلام سیاست جدید واتساپ مبنی بر اینکه این شبکه قرار است به زودی محتوای اطلاعات کاربران خود را با فیس‌بوک به اشتراک بگذارد، بسیاری از کاربران ایرانی سیگنال را به‌ عنوان پیام‌رسانی امن و به‌عنوان جایگزین مناسبی برای واتساپ معرفی و از آن استقبال کردند و به این ترتیب موج مهاجرت بزرگ کاربران از واتساپ به سیگنال آغاز شد.

در حال‌ حاضر استفاده از پیام‌رسان سیگنال از طریق دیتای موبایل در صورت خاموش‌بودن فیلترشکن امکان‌پذیر نیست و هنگام استفاده از پیام‌رسان سیگنال روی اینترنت خانگی تنها امکان ارسال پیام با تأخیر فراهم است و کاربران امکان ارسال تصویر یا ویدیو را نخواهند داشت.

اولین‌بار اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال در بیست‌وپنجم دی‌ماه به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (کمیته فیلترینگ) از اپ‌استورهای ایرانی حذف شد. در نهایت نیز یک هفته بعد با پیگیری‌های پیوست مشخص شد که براساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در سال ۱۳۹۵ برای فیلترینگ چند پیام‌رسان، این کارگروه دستور به حذف این پیام‌رسان از اپ‌استورهای ایرانی را داده است. همان زمان اعلام شد که این کارگروه براساس همان مصوبه قدیمی به دنبال فیلتر کامل پیام‌رسان سیگنال است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.