۱۸ ماه حبس برای متهمان پرونده آسیه پناهی

حکم متهمان پرونده زن کرمانشاهی صادر شد

برای دو متهم پرونده زن کرمانشاهی ۱۸ماه حبس و پرداخت دیه برای معاون اجراییات شهرداری کرمانشاه صادر شد.

اوایل خرداد امسال بود که مأموران اجراییات شهرداری کرمانشاه برای قلع‌وقمع آلونکی که آسیه پناهی برای خودش و دختر و نوه‌اش به صورت غیرمجاز ساخته بود، به محل زندگی‌اش در شهرک فدک رفتند و هنگامی که می‌خواستند برای تخریب این آلونک اقدام کنند، با واکنش این بانو مواجه شدند.
این زن ۵۵ ساله کرمانشاهی برای جلوگیری از تخریب محل سکونتش خود را به داخل چنگک بیل مکانیکی اجراییات شهرداری انداخت که با برخورد مأموران اجراییات شهرداری و به‌کارگیری اسپری فلفل مواجه شد.
به دنبال وقوع این ماجرا مأموران شهرداری آسیه پناهی را به کمپ چشمه سفید انتقال دادند که او در مسیر انتقال به کمپ دچار حمله قلبی شد و جانش را از دست داد.

ورود دستگاه قضا

پس از وقوع این حادثه که بازتاب بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی داشت، دستگاه قضائی استان به ماجرا ورود کرد و برای مقصران اصلی حادثه تشکیل پرونده داد.
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده اعلام کرد: «پس از تشکیل پرونده قضائی برای این حادثه، بررسی کارشناسی علت اصلی فوت آن مرحومه مقداری طول کشید. با توجه به اینکه در چنین پرونده‌هایی علت فوت بسیار مهم است، برای همین پزشکی قانونی به لحاظ تخصصی‌بودن موضوع تعیین علت فوت را در این پرونده در اولویت قرار داد و نتیجه قطعی را به ما اعلام کرد.»
شهرام کرمی افزود: «طبق اعلام پزشکی‌قانونی آسیه پناهی در اثر سکته قلبی فوت کرده بود، اما استرس ناشی از عملیات شهرداری و سوءمدیریت صحنه نیز ۱۰درصد در علت مرگ او تأثیر داشته است.»

اعتراض به رأی

مدعی‌العموم کرمانشاه تأکید کرد: «با اعلام وصول نتیجه پزشکی قانونی و تأیید تأثیر سوءمدیریت شهرداری در ماجرا و به جهت به‌کارگیری اسپری غیرمجاز در محل، قرار جلب صادر و از ناحیه دادستان هم یک کیفرخواست صادر شد.»
او افزود: «سرانجام در دادگاه بدوی شعبه کیفری۲ حکمی مبنی بر ۱۸ماه حبس بابت هر دو اتهام علاوه بر پرداخت دیه برای معاون اجراییات شهرداری کرمانشاه صادر شد.»
کرمی گفت: «به عنوان دادستان کرمانشاه به این رأی اعتراض کردم، چراکه بازتاب اجتماعی و عملیات روانی این پرونده زیاد بود، برای همین تقاضای تشدید مجازات را داشتم، لذا پرونده به دادگاه تجدید نظر رفته و در آنجا هم حکم را تأیید کرده، اما گویا در بحث حبس قائل به تعلیق شده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. علی۳۱۳ می‌گوید

    یه زن بی خانمان رو کشتند اونوقت ۱۸ ماه حبس دادند آقای قاضی اگه اون زن از بستگان شما بود بازم حکمش این بود،،؟؟؟ چون بی کس و کاره و حامی نداره، اینم عدالتی که ازش دم میزدید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.