مرگ نجاتگر کوچک آتش‌سوزی مدرسه کانکسی

یکی از مصدومان حادثه آتش‌سوزی کانکس معلمان سردشت دزفول شامگاه دوشنبه بر اثر شدت درگذشت.
کودک‌ جانباخته از اهالی منطقه بوده که برای کمک به سه معلم محبوس در آتش اقدام کرده بود.

بر اساس این گزارش همچنان یکی از مجروحان که از معلمان حادثه‌دیده است، در بیمارستان اصفهان و چهار نفر دیگر در بیمارستان طالقانی اهواز در حال درمان هستند.
همچنین طبق اظهارات مصدومان بعد از وقوع آتش‌سوزی، اهالی برای کمک‌ به سمت کانکس رفتند که سه دانش آموز نجاتگر  دچار سوختگی شدند.

مدرسه‌ کانکسی که در این منطقه برپا بوده، در مقطع ابتدایی فعالیت داشته، در صورتی سه آسیب‌دیده نوجوان هستند و محصل این مدرسه نبودند.

دو نفر از آسیب‌دیدگان قریب به چهار سال پیش و دیگری تا سال پیش مشغول به تحصیل بودند و مشخصات‌شان در سامانه‌ دانش‌آموزان در حال تحصیل ثبت نشده است.

مدرسه کانکسی با 5 دانش‌آموز

مدرسه کانکسی منطقه کنگلستان سردشت با پنج دانش‌آموز برای چهار خانوار مشغول به فعالیت بوده، در صورتی که در روستای نزدیک به این منطقه یک مدرسه آجری ساخته‌شده وجود دارد، اما به خاطر برخی از مسائل از جمله ارایه خدمات آموزشی در تمام مناطق مدرسه‌ای با یک کانکس و یک نیرو نیز در کنگلستان دایر شده است.

وضعیت مصدومان حادثه

علی ایسپره، حسین رضایی میرقائد و مجید مرادی سه معلمی بودند که سه‌شنبه شب در آتش‌سوزی مدرسه کانکسی روستای کنگرستان سردشت خوزستان سوختند. در این حادثه سه دانش‌آموز هم که برای کمک رفته بودند دچار سوختگی شدید شدند.

وضعیت مجید مرادی و علی ایسپره که دچار سوختگی ۲۰ و ۲۲ درصد شده‌اند، بهتر است و آنها روز گذشته به بخش منتقل شدند. محسن رضایی میرقائد، معلمی که وضعیت بدتری نسبت به سایرین داشت و دچار ۸۰ درصد سوختگی بود نیز با درخواست خانواده به بیمارستانی در اصفهان منتقل شده است. 

انتقال به اصفهان

بهرام رضایی میرقائد برادر حسین رضایی درباره آخرین وضعیت برادرش گفت: «برادر من بیش از بقیه دچار سوختگی شده و ما از مسئولان آموزش‌وپرورش خواستیم که او را به تهران منتقل کنند، اما با ما همکاری نکردند، بنابراین خودمان مجبور شدیم او را به اصفهان بیاوریم.

برادر من با بیش از پنج سال سابقه کار، معلم حق‌التدریس است و بیمه ندارد. از طرفی بیمارستان اصفهان به ما اعلام کردند که سوختگی نزدیک ۹۰ درصد است. او دو فرزند پنج ساله و شش ماهه دارد و خانواده به‌شدت نگران وضعیت او هستند. خودمان پیگیر کار‌های او هستیم و مسئولان آموزش‌وپرورش استان با ما تلفنی در تماس هستند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.