داس ترسناک مرگ بالای سر بازیگران و خوانندگان جوان کره‌ای!

مرگ یک بازیگر دیگر کره‌ای در 26 سالگی

«سونگ یو-جونگ» بازیگر اهل کره‌جنوبی که در ۲۶ سالگی درگذشت، دهمین ستاره کره‌ای است که در دو سال اخیر به مرگ طبیعی یا خودکشی از دنیا رفته است.

پولادامین، شهروندآنلاین: سونامی مرگ بازیگران و خوانندگان کره‌ای همچنان ادامه دارد. ساعاتی پیش رسانه‌های هنری از مرگ یک بازیگر دیگر کره‌ای در ۲۶ سالگی نوشتند- تا این سریال به وحشتناک‌ترین قسمت‌هایش رسیده باشد.

مرگ بازیگر جوان

ساعاتی پیش «ورایتی» نوشت که تراژدی جوان‌مرگی ستارگان محبوب کره‌ای با مرگ ناگهانی «سونگ یو-جونگ» بازیگر 26 ساله اهل کره‌جنوبی ادامه پیدا کرد. هنوز علت مرگ این بازیگر ذکر نشده، با این حال آژانس عالی هنرمندان کره‌جنوبی مرگ «سونگ یو جونگ» را تأیید کرده است.

سونگ که کارش را به عنوان مدل آغاز کرده بود، اولین بار در «رنگین‌کمان طلایی» به عنوان بازیگر ظاهر شد. او با بازی در سریال «یک آرزو بکن» که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در ۱۲۰ قسمت از تلویزیون پخش شد، به شهرت رسید. این بازیگر اخیرا در سریال «مدرسه ۲۰۱۷» و «اسم عزیز من» نقش‌آفرینی کرده بود. درباره مرگ این هنرپیشه تنها چیزی که تاکنون به رسانه‌ها درز کرده این است که او روز شنبه درگذشته و در مراسمی خصوصی به خاک سپرده شده است.

جادوی سیاه کره‌ای

هنردوستان کره‌جنوبی با مرگ ناگهانی بازیگران و خوانندگان محبوب‌شان بیگانه نیستند و به خصوص در سال‌های اخیر بارها شاهد درگذشت چهره‌های جوان و مشهورشان بوده‌اند. در حقیقت درباره سینما و موسیقی کره در سال‌های اخیر اتفاق ترسناکی که وجود دارد، مرگ ناگهانی (گاهی هم خودکشی) ستارگان این کشور در سنین جوانی است- که یادآور فضای فیلم‌های ترسناک، به خصوص فیلم‌های ترسناک شرق دور است که درباره طلسم یا جادویی که طیفی از افراد شبیه به هم را به دام می‌کشد، بارها و بارها جلوی دوربین رفته‌اند. طلسمی که اکنون حدود دو سالی می‌شود که دامنگیر بازیگران و خوانندگان کره‌ای شده و آنها را در سنین زیر 30سالگی به دام انداخته است.

سریال خودکشی و مرگ

گاردین در این مورد نوشته:

در سال‌های اخیر تاکنون چندین و چند بازیگر و خواننده سرشناس کره‌ای به زندگی خود خاتمه داده‌اند. علاوه بر «سونگ یو-جونگ» بازیگر اهل کره‌جنوبی که همین چند روز پیش در ۲۶ سالگی درگذشت (و خبرش نیز دقایقی پیش اعلام شد)؛ شاهد مرگ‌های دیگری نیز در فضای هنری کره بوده‌ایم. از جمله مرگ «کیم جونگ هوان» معروف به یوهان، یکی از ستارگان گروه موسیقی پاپ «تی‌اس‌تی» کره- که در 28 سالگی از دنیا رفت. دلیل مرگ یوهان هنوز اعلام نشده است.

در زمان مرگ یوهان گروه موسیقی «تی‌اس‌تی» ضمن تأیید این خبر از اینکه در یکی، دو سال اخیر اخبار ناراحت‌کننده در فضای هنری کره تا این حد زیاد شده است، ابراز ناراحتی کرد.

اما یوهان نیز- که در سال 2013 وارد فضای حرفه‌ای موسیقی پاپ کره شده بود- تنها ستاره پاپی نیست که در یکی، دو سال اخیر از دنیا رفته.

در سال 2015 «آن سو جین» ستاره محبوب یکی از گروه‌های موسیقی دخترانه کره‌ای به دلیل سقوط از طبقه دهم یک برج مسکونی از دنیا رفت.

در سال 2017 نیز «کیم جونگ هیون»، ستاره معروف و نامدار موسیقی و عضو گروه «شاینی» خودش را در ۲۷ سالگی کشت.

اما در سال 2019 جنازه جئون می-سئون بازیگر مشهور کره‌ای در حالی که خودش را در حمام اتاق هتلش حلق‌آویز کرده بود، در  یک هتل در شهر جئونجو پیدا شد. رسانه‌های کره‌جنوبی از قول مدیر برنامه‌های این بازیگر نوشتند که او از افسردگی رنج می‌برد.

دو ماه بعد نیز «گو هارا» ستاره ۲۸ ساله و «سولی» خواننده ۲۵ ساله، دو نفر دیگر از هنرمندان کره‌ای، با 6 هفته فاصله از هم خودکشی کردند. «گو هارا» خواننده مشهور کره‌ای را در خانه‌اش مرده یافتند. چند هفته پیش از او نیز دوست نزدیک و همکار خواننده‌اش «سولی» به ناگهان تصمیم به خودکشی گرفته و تصمیمش را نیز عملی کرده بود.

در ماه دسامبر گذشته، یعنی یک ماه بعد از دو مرگ عجیب بالا نیز «چا این ها»، یک خواننده پاپ دیگر که کارنامه درخشانی نیز در بازیگری داشت، در 27 سالگی درگذشت. دلیل مرگ این خواننده که دوستانش در خانه‌اش مرده یافتند، تاکنون از رسانه‌ها پنهان نگه داشته شده است.

ستارگان زیر فشار

در شرایطی که صنعت فیلم، تلویزیون و موسیقی کره‌جنوبی در سال‌های اخیر در سطح جهان با موفقیت و شهرت زیادی روبه‌رو شده است؛ این حجم از افسردگی و خودکشی در میان فعالان این صنعت رو به رشد عجیب به نظر می‌رسد. کارشناسان و آگاهان امر عقیده دارند که در این صنعت فشار زیادی به ستاره‌های جوان وارد می‌شود و به خصوص هواداران و بدخواهان ستاره‌ها به صورت آنلاین فشار روحی زیادی به آنها وارد می‌کنند. در واقع بیراه نیست که درباره تمام این هنرمندانی که در یکی، دو سال اخیر از دنیا رفته‌اند، گفته می‌شود که در ماه‌های آخر زندگی‌شان در فضای مجازی با خشونت و بدرفتاری جدی مواجه شده بودند.

این بحث‌ها به‌ویژه بعد از مرگ «گو هارا» و «سولین» جدی‌تر توسط رسانه‌ها و کارشناسان دنبال و بحث‌هایی درباره فرهنگ مسموم طرفداران را در کره موجب شدند، چراکه هر دو این هنرمندان آزار آنلاین را تحمل کرده بودند. حتی سولی پیش از مرگ آشکارا درباره مشکلات سلامت روانی‌اش صحبت کرده بود و بنابراین مرگ او فشارهایی را که بازیگران و ستاره‌های پاپ کره‌ای تحمل می‌کنند، برجسته‌تر کرد.

ورایتی یکی از نشریاتی است که موضوع خودکشی بازیگران جوان کره‌ای را به کرات مورد توجه قرار داده است. این نشریه در این زمینه نوشته که بسیاری از ستاره‌های کره‌ای که خودکشی یا اقدام به گرفتن جان خود کرده‌اند، از افسردگی یا مزاحمت در فضای مجازی گلایه داشته‌اند.

ورایتی همچنین در این زمینه نوشته در تحقیقی که سال ۲۰۰۹ منتشر شد، ۴۰درصد از استعدادهای هنری کره‌جنوبی گفته بودند به دلیل «حریم شخصی شکننده، نظرات کینه‌توزانه، درآمد ناپایدار و اضطراب نسبت به آینده» به خودکشی فکر کرده‌اند. از نظر نویسنده ورایتی موج خودکشی ستارگان کره‌ای از سال 2009 و با خودکشی «جانگ جا-یئون» آغاز شده است. ستاره‌ای که بعد از خودکشی، یادداشتی از او به دست رسانه‌ها رسید که در آن گفته شده بود افراد قدرتمند در صنعت فیلم و سینما در برابر دادن نقش به او درخواست‌های بی‌شرمانه داشتند!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
4 دیدگاه
  1. علی۳۱۳ می‌گوید

    خب حالا ما باید چکار کنیم بزن و بکوب یا عزاداری کنیم گور بابای هر کره ای که خودشو میکشه

    1. کیم جونگهیون شاینی می‌گوید

      متاسفم که درک نداره هیتر بدبخت

  2. نمد چی بگم می‌گوید

    البته شمایی ک اومدی تو این سایت نوشتی خب دستت درد نکنه ک اطلاعات میدی ولی فقط کره رو ب بیشترین افرادی ک خودکشی میکنن وقف نده.
    ایران هم در تنها چیزی ک اوله کشته شدن دختر توسط پدره.
    اره ایران تو این اوله. :))) 💔

    1. یه عمویی می‌گوید

      سیاه نمایی تا کجا؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.