در رأی مردم اما و اگر ایجاد نکنیم

روحانی: اگر می‌خواهید کسی را احضار کنید، باید من را احضار کنید؛ وزیر من را نمی‌توانید احضار کنید

رئیس‌جمهوری گفت: «اگر در رأی مردم اما و اگر ایجاد کردیم و گفتیم مهم نیست پای صندوق ۵۰درصد یا ۸۰درصد باشند، ممکن است این لطف خدا را از دست بدهیم.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفت: «خداوند در هر کجا که احساس می‌کنید گشایشی دیگر نیست، گشایشی را به وجود می‌آورد.»

به گفته روحانی تا روزی که در حکومت جمهوری اسلامی همه کاره رأی مردم است، ما شکست نمی‌خوریم. اگر در رأی مردم اما و اگر ایجاد کردیم و گفتیم مهم نیست پای صندوق ۵۰درصد یا ۸۰درصد باشند، ممکن است این لطف خدا را از دست بدهیم. البته ان‌شاءالله که این مسأله پیش نمی‌آید.

او با اشاره به شرایط کنونی دهه فجر امسال خاطرنشان کرد: «امسال آماده جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. شکل آن به خاطر کرونا متفاوت است، ولی دل‌ها سرشار از شور انقلابی است. دشمنان ما چه فکر می‌کردند. همان سال مقاماتی در تلویزیون‌های غربی آمدند و گفتند این انقلاب ۶ماه عمر نخواهد داشت. البته چند سال قبل هم آقایی گفت سال ۹۷ جشن انقلاب را نخواهیم داشت.»

رئیس‌جمهوری افزود: «این حرف‌ها، حرف‌های دست چندم است. حرف اول آنها این بود که انقلاب مستقر شود، نمی‌خواستند صندوق آرا باشد، اما وقتی دیدند دهم و یازدهم فروردین ۵۸ مردم با نظم و ترتیب در صف رأی هستند و ۱۲ فروردین نتایج آن اعلام شد.»

روحانی با بیان اینکه امسال با ویژگی دیگری انقلاب را جشن می‌گیریم، ابراز داشت: «از یک طرف کسانی می‌خواستند با تروریسم اقتصادی ما را زمین زده و سال قبل و قبل‌تر بر این کشور حاکم شوند. هرچند مردم سختی را بر خود هموار کردند، اما اهداف بلند ملی انقلابی، دینی و وظایف ملی و شرعی خود را فراموش نکردند.»

او اضافه کرد: «ممکن است از دولت و مسئولان هم گلایه داشته باشند و بگویند فلان‌جا چرا این کار و آن کار را نکردید، اما وقتی پای ایران، تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی به میان می‌آید، همه درد، غم، رنج و مشکلات فراموش می‌شود و آن هدف بلند پیش‌روی آنها قرار می‌گیرد و می‌خواهند از آن حفاظت کنند.»

او اظهار کرد: «مردم آزار می‌بینند که ببینند در این کشور آنها که نسبت به دولت با لحن نادرست صحبت می‌کنند، در رسانه‌ها برای آنها آزادی بیان ملحوظ می‌شود و مصونیت هم دارند و مُهر مصونیت پای حرف آنها زده می‌شود و گاهی پشت پرده هم تشویق می‌شوند، اما از آن طرف اگر کسی بخواهد به نفع دولت حرفی بزند، آزادی بیان و مصونیت او معلوم نیست. من می‌ترسم به خاطر حمایت از دولت تحت فشار هم قرار بگیرد.»

روحانی همچنین امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آموزش در فضای مجازی، کسب‌وکارهای الکترونیکی، دسترسی آزاد به اطلاعات و مبارزه با فساد نیازمند پهنای باند کافی است که باید از اقدامات محمد جواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) در این راستا تشکر کنیم.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: «از وزیر ارتباطات تشکر می‌کنم که کار بزرگی هم وزیر فعلی و هم قبلی کرده‌اند. کسی را به خاطر پهنای باند نمی‌توانند محاکمه کنند. این دستور من بوده است. اگر می‌خواهید کسی را احضار کنید، باید من را احضار کنید. وزیر من را نمی‌توانید احضار کنید.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.