اولین محموله واکسن روسی قبل از ۲۲ بهمن وارد ایران می‌شود

واعظی: صداوسیما نباید مردم را ناامید کند

رئیس‌دفتر رئیس جمهوری گفت: «مقدمات قرارداد خرید واکسن روسی هم فراهم شده است و امیدواریم امروز و فردا این قرارداد امضا شود و اولین محموله آن قبل از ۲۲ بهمن به تهران برسد.»

شهروندآنلاین: رئیس‌دفتر رئیس‌‌جمهوری گفت: «مقدمات قرارداد خرید واکسن روسی هم فراهم شده است و امیدواریم امروز و فردا این قرارداد امضا شود و اولین محموله آن قبل از ۲۲ بهمن به تهران برسد.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت با بیان اینکه صداوسیما در برنامه‌های خود از افراد مخالف دولت دعوت می‌کند، گفت: «صداوسیما نباید مردم را ناامید کند و باید به گونه‌ای عمل کند که آدرس انسجام و وحدت بدهد.»

 محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به اظهارات یکی از مقامات رژیم صهیونیستی که گفته اسراییل برنامه حمله به ایران را دارد، اظهار داشت: «هم مردم ما و هم مردم منطقه با ادبیاتی که رژیم صهیونیستی تا الان داشته‌اند، آشنا هستند. آنها بیشتر حرف می‌زنند، بیشتر دنبال جنگ روانی هستند ولی عملا نه برنامه‌ای و نه توانایی آن را دارند و نه از عهده این کار (حمله به ایران) برمی‌آیند.»

او افزود: «ارتش و سپاه در دفاع از ایران نیروهای ورزیده‌ای هستند، مانورهایی که داشتیم نشانه‌های این است که ما قصد جنگ نداریم اما در دفاع از کشور جدی هستیم. البته برخی مسئولان رژیم صهیونیستی فکر می‌کنند هر حرفی بزنند واشنگتن حرف‌شان را می‌پذیرد، حالا یک ترامپی بود و دامادی داشت که عملا کارگزار صهیونیست‌ها بود و یکسری کارها را انجام می‌داد و برخی نظرات رژیم صهیونیستی را تحمیل می‌کرد.»

رئیس‌دفتر رئیس‌‌جمهوری گفت: «من فکر می‌کنم دولت جدید آمریکا همانند سایر کشورها استقلال خودشان را دارند. مسأله بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها یک موضوعی است که خیلی هم رژیم صهوینیستی و هم برخی کشورهای عرب منطقه با آن مخالف هستند و در این زمینه تلاش می‌کنند و لابی‌هایشان در واشنگتن فعال شده است. ما نباید این طور مسائل و اظهار نظرها را جدی بگیریم زیرا بیشتر جنگ روانی و تبلیغاتی است.»

او در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا قرار است ما در زمینه واردات واکسن مذاکراتی داشته باشیم؟، اظهار کرد: «بیشتر از دو ماه است که با روس‌ها در خصوص واکسنی که تولید کرده‌اند، در حال مذاکره هستیم. با چینی‌ها و هندی‌ها هم مذاکره می‌کنیم. خوشبختانه شدت مذاکرات‌مان با روس‌ها بیشتر شده است و حتی در یک ماه گذشته تمام اسنادی که داشتند را برای ما فرستادند و گروه علمی ما تمام این اسناد را بررسی کرده است و نتیجه اش این شد که واکسن روسی تأیید شد و دیشب این تاییدیه را برای روس‌ها فرستادیم.»

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری گفت: «مقدمات قرارداد خرید واکسن روسی هم فراهم شده است و امیدواریم امروز و فردا این قرارداد امضا شود و اولین محموله آن قبل از ۲۲ بهمن به تهران برسد.»

واعظی گفت: «البته سیاست جدی ما این است که از تولید واکسن‌های داخلی حمایت جدی شود و این اولویت ماست. ما هم از واکسن برکت، هم واکسن رازی و هم از واکسن پاستور حمایت می‌کنیم اما به هرحال نمی‌توانیم مردم را تا اواخر بهار سال آینده منتظر نگه داریم. بنابراین از الان تا اواخر بهار یک قرارداد با کواکس بستیم و از طرف دیگر با سه کشور چین و روسیه و هند هم قرارداد می‌بندیم.»

او تأکید کرد: «مقدمات قرارداد با روسیه از قرارداد چین و هند جلوتر است و تلاش می‌کنیم که کواکس محموله خود را زودتر به ما بدهد. قرار است دو میلیون دوز واکسن روسی بخریم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.