داستان کلاهبرداری‌های خواستگار فریبکار

مرد شیاد با ترفند خواستگاری از دختران جوان تهرانی 4 میلیارد ریال کلاهبرداری کرد. این چندمین پرونده مشابه بود که در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با موضوع  کلاهبرداری با ترفند خواستگاری تشکیل شد.

شاکیان که زنان جوان بودند در اظهارات مشابهی عنوان کردند، سوار بر خودروی جک مشکی‌رنگ مرد جوان شده‌اند که راننده خودرو فردی شیک‌پوش و چرب‌زبانی بود. او مدعی بود که  کارخانه‌دار است. او قصد ازدواج داشت به همین علت آنها چندین‌بار یکدیگر را ملاقات کرده‌اند. درنهایت شاکیان با اعتماد به او، کارت‌های عابربانک و طلاهای خود را در اختیار مرد جوان قرار داده‌اند. متهم هم با دریافت این اموال  دیگر پاسخگوی تماس تلفنی مالباختگان نبود.

متهم در شیوه دیگری به بهانه پرداخت وام یا استخدام مالباختگان مبالغی را از دختران جوان دریافت کرده و با ارسال رسیدهای بانکی جعلی مدعی شده است که مبلغ وام به حساب‌شان واریز شده است و هنگامی که مالباختگان به بانک مراجعه کرده‌اند متوجه کلاهبرداری شده‌اند.

در تحقیقات میدانی مسیرهای تردد خودروی متهم و محل‌های برداشت پول  مورد بررسی پلیس قرار گرفت. درنهایت کارآگاهان موفق شدند چهره‌ای از متهم را به دست بیاورند. در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد که متهم از مجرمان سابقه‌دار است و پیش‌تر روانه زندان شده بود.

متهم که سامان نام دارد، در مخفیگاهش در شرق تهران دستگیر شد. او در پایگاه سوم پلیس آگاهی به 25 کلاهبرداری اعتراف کرد و اظهار داشت که طلاهای کلاهبرداری‌شده را به دو مالخر فروخته است.

کارآگاهان هر دو مالخر اموال سرقتی را هم  دستگیر کردند. ارزش ریالی اموال سرقتی و طلاها  4 میلیارد ریال اعلام شده است.

سرهنگ دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ،  با اعلام این خبر گفت: «با توجه به دستگیری متهم و اعتراف صریح به کلاهبرداری سریالی از دختران، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران با توجه به گسترده‌بودن جرایم این متهم  از رسانه‌ها خواست تا  تصویر بدون پوشش  متهم را منتشر کنند و از کسانی که در دام فریبکارانه سامان گرفتار شده‌اند خواست که به دادسرای ناحیه 34 یا پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.