قبل از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m را در نطنز نصب خواهیم کرد

کمالوندی: «از صفر تا صد در غنی‌سازی بومی‌سازی کرده‌ایم»

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره نصب IR2m در نطنز گفت: «قبل از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m نصب‌شده خواهیم داشت. همزمان در حال تولید و نصب این ماشین‌ها هستیم.»

شهروندآنلاین: سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: «قبل از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m را در نطنز نصب خواهیم کرد.»

بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون رئیس سازمان انرژی اتمی، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، از تأسیسات غنی‌سازی فردو و مجتمع غنی‌سازی علیمحمدی عنوان کرد: «قالیباف و نمایندگان از هر فرصتی استفاده و از همه تأسیسات هسته‌ای بازدید کنند».

کمالوندی خاطرنشان کرد: «این صنعت به نحوی که مورد نظر مقام معظم رهبری و مردم بوده به خوبی پیش می‌رود. امروز در غنی‌سازی حرف زیادی برای گفتن داریم و از صفر تا صد در غنی‌سازی بومی‌سازی کرده‌ایم.»

او گفت: «بحث ما فقط غنی‌سازی نیست، در حوزه رادیودارو، تولید کیک زرد و اکسیژن ۱۸ دستاوردهای زیادی داشته‌ایم. در همه حوزه‌ها در شرایط خوبی هستیم.»

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره نصب IR2m در نطنز گفت: «قبل از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m نصب‌شده خواهیم داشت. همزمان در حال تولید و نصب این ماشین‌ها هستیم.»

او درباره انجام تعهدات طرف‌های برجامی و بازگشت آمریکا به برجام گفت: «قرار است طرف مقابل تعهداتش را انجام دهد و حتی در صورتی ‌که طرف مقابل این تعهدات را انجام دهد، مسئولان و مقامات رده بالا تصمیم می‌گیرند. ما در سازمان آمادگی داریم با ظرفیت کامل فعالیت خود را داشته باشیم و منتظر تصمیمات هستیم.»

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره اینکه اگر تحریم‌ها برداشته نشود آیا در زمان مقرر از پروتکل الحاقی خارج می شویم؟ گفت: «قانون را مو به مو اجرا می‌کنیم و مجلس و دولت در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنند. ما در این خصوص آمادگی داریم. قانون اجرا می‌شود. در عنوان قانون، «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» آورده شده است و امیدواریم نظر مردم تأمین شود.»

کمالوندی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ کیلوگرم ذخایر اورانیوم غنی‌شده با درصد غنای ۲۰ وجود دارد، گفت: «ظرفیت‌ها در صنعت هسته‌ای قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.