چرا کارت بانکی برخی مهاجرین در ایران مسدود شد؟

مهلت یک‌ماهه به اتباع خارجی برای مراجعه به بانک‌ها

روز پنجشنبه کارت بانکی تعدادی از مهاجرین افغانستانی به دلیل عدم اعلام کد اتباع به بانک مسدود شد.

شهروندآنلاین: از روز پنجشنبه بانک‌های صادرات و تجارت در راستای سیاست‌های مبارزه با پولشویی، مانع از تراکنش کارت‌هایی شده‌اند که اطلاعات صاحبان آن کارت‌ها نزد شعب کامل نیست.

آن طور که مسئولان بانکی می گویند: «اطلاع‌رسانی در این خصوص از یک سال‌ونیم قبل آغاز شده بود و بانک‌ها به مشتریان اتباع خارجی هشدار داده بودند که سریع‌تر به اعلام کد اتباع خود نزد شعب بانکی اقدام کنند.»

بعد از این اطلاع‌رسانی‌ها بیش از 80درصد از مشتریان اتباع خارجی به شعب بانکی مراجعه کرده و کد اتباع خود را به بانک اعلام کرده‌اند ولی کارت بانکی 20درصد باقیمانده که هنوز کد اتباع خود را به بانک اعلام نکرده‌اند در روز پنجشنبه غیرفعال شد.

بانک‌های عامل یک ماه دیگر به این گروه از مشتریان بانکی فرصت داده‌اند تا کد اتباع خود را به بانک اعلام کنند و اگر بعد از این فرصت داده‌شده اتباع خارجی کد اتباع خود را به بانک اعلام نکردند،‌کارت‌های بانکی آنها مجددا غیرفعال خواهد شد.

در همین حال سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران از پیگیری مشکل اخیر برخی از مهاجرین در ایران پیرامون مسدودشدن کارت‌های عابربانک‌شان خبر داده و گفته که طبق آخرین ابلاغیه بانک مرکزی ایران، تمامی بانک‌ها موظف هستند برای افغانستانی‌های دارای مدارک معتبر اقامتی حساب بانکی افتتاح کرده و کارت عابربانک در اختیارشان قرار دهند. این سفارت از مهاجرین خواسته شعب بانک‌های متخلف را معرفی کنند. در همین حال، مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه ایران نیز گفته که این مشکل به زودی حل خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.