سوءاستفاده از حواس‌پرتی مشتری برای سرقت

فروشنده مصالح ساختمانی از کارت عابربانک مشتری‌اش دزدی کرد

فروشنده‌اي كه از حواس‌پرتي مشتري سوءاستفاده و از عابربانكش مبلغی را سرقت کرده بود، از سوی مأموران پلیس پایتخت دستگیر شد.

چندی پیش پرونده‌ای از کلانتری 159 بی‌سیم با موضوع سرقت یک کارت عابربانک به شیوه جیب‌بری به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد. در ادامه بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت.

شاکی درباره جزئیات این سرقت به مأموران پلیس گفت: «برای خرید مصالح ساختمانی به جنوب تهران مراجعه کردم. پس از خرید و مراجعه به خانه متوجه شدم کارت عابربانکم همراهم نیست. در ادامه فهمیدم که کارت عابربانکم به وسیله سارق یا سارقان سرقت و مبلغ 19 میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.»

دستگیری فروشنده سارق

در تحقیقات پلیسی مشخص شد که مبلغ 19 میلیون ریال از حساب شاکی به وسیله دستگاه کارتخوان برداشت شده است. در ادامه تحقیقات پلیسی مالک کارتخوان شناسایی و مشخص شد که او مالک مغازه مصالح‌فروشی در جنوب تهران است.

در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد که کارت عابربانک شاکی در همان مغازه‌ای که او برای خرید مراجعه کرده بود، برداشت شده است. با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شد که کارت عابربانک شاکی به شیوه اعلامی سرقت نشده است بلکه شاکی به دلیل حواس‌پرتی کارتش را در محل خرید جا گذاشته است.

اعتراف به جرم

در ادامه مالک مصالح‌فروشی مورد بازجویی قرار گرفت. او در تحقیقات پلیسی در این باره گفت: «زمانی که شاکی برای خرید مصالح ساختمانی به مغازه‌ام آمد، کارت عابربانکش را در داخل مغازه‌ام جا گذاشت؛ چون رمز کارت عابربانک را به خاطر داشتم با خروج او مبلغ 19 میلیون ریال برداشت کردم.»

سرهنگ كارآگاه علي كنجوريان، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهی، با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف متهم به جرم خود، پرونده به دادسرا ارسال شد که متهم در تحقیقات قضائی رضایت شاکی را جلب کرد و با دستور قضائی آزاد شد.»

این مقام انتظامی در ادامه به شهروندان توصيه کرد: «در خريدهای روزانه خود حتما خودشان از كارتخوان استفاده کنند. كارت عابربانك را در اختيار فروشنده قرار ندهند تا از فراموش‌کردن یا عدم استرداد کارت عابربانک در امان باشند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.