مرگ در سه‌راهی روستا

جزئیات عملیات سخت نجاتگران دشتستان برای امدادرسانی به سرنشینان حادثه‌دیده

تصادف وانت سایپا و تریلر در جاده برازجان به دالکی سه‌راهی روستای راهدار، دو کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت.

روز پنجشنبه دو خودروی سایپا وانت و تریلر در جاده برازجان با یکدیگر شاخ به شاخ شدند؛ تصادف وحشتناکی که باعث توقف خودروهای عبوری شد.

برخورد شدید دو خودرو منجر به سقوط تریلر به دره شده بود. دیگر خودرو حادثه‌ساز هم میان شعله‌های آتش می‌سوخت. سرنشینان خودروهای عبوری خیلی زود با پلیس و تیم‌های امداد‌ونجات تماس گرفتند.

عملیات سرخپوشان

با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC مبنی بر تصادف دو خودروی نیسان و تریلر قبل از پلیس راه  محور برازجان، شیراز بلافاصله تیم امدادونجات جاده‌ای پایگاه دریاقلی با استفاده از دو خودروی نجات و آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

همزمان با عملیات امدادگران هلال احمر، مأموران آتش‌نشانی برازجان هم به مهلکه آمدند. وانت سایپا در شعله‌های آتش بود و  تریلر در وضعیت وحشتناکی به پایین دره سقوط کرده بود.
عملیات نجات و رهاسازی سرنشینان خودرو آغاز شد. راننده و سرنشین خودروی ذوب‌شده سایپا جان سالم به در نبردند و جان باختند. نجاتگران اما توانستند سرنشین تریلر را از میان آهن‌پاره‌های خودرو نجات دهند؛ خودرویی که بار سیمان داشت و کابینش بر اثر سقوط کاملا آسیب دیده بود.
اورژانس ۱۱۵ تنها مصدوم حادثه را به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل کرد.

برخورد رخ به رخ

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دشتستان با اعلام این خبر گفت: «در این حادثه عملیات رهاسازی با همکاری جمعیت هلال احمر و آتش‌نشانی انجام گرفت. حادثه جاده‌ای برازجان حدود ساعت 12 و 15 دقیقه روز پنجشنبه و بر اثر برخورد رخ به رخ دو خودرو اتفاق افتاد.»
دانشگر همچنین به تصادفی دیگر اشاره کرد و گفت: «با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات حوادث اضطراری مبنی بر واژگونی موتورسیکلت در جاده برازجان به آبپخش تیم امدادونجات پایگاه زیارت به محل اعزام شد. مصدومان در محل حادثه مورد مداوای اولیه قرار گرفتند. برای تکمیل مراحل درمان دو موتورسوار  به بیمارستان شهید صادق گنجی انتقال یافتند.»
او در ادامه افزود: «رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی خودروها و همچنین عدم سبقت در مسیرهای ممنوع و غیر مجاز می‌تواند در کاهش تلفات حوادث جاده‌ای مثمر ثمر باشد.»

حادثه مشابه در جاده مرگ

بیست‌وسوم دی ماه هم تصادف تریلی کشنده با عابر پیاده در کیلومتر ۲۹ محور برازجان به شیراز، ۶ کیلومتر قبل از پایگاه امداد جاده‌ای دریاقلی (واقع در شهرستان دشتستان) یک کشته بر جای گذاشت.
پس از دریافت گزارش مردمی و هماهنگی با مرکز کنترل EOC تیم عملیاتی به صحنه حادثه اعزام و پس از ارزیابی و تثبیت صحنه‌ حادثه با یک نفر بدون علایم حیاتی مواجه شدند.
گفتنی است در گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان دشتستان علت این حادثه عبور عابر پیاده از عرض خیابان و برخورد با تریلر اعلام شده است.

گلوگاه مهم

برای تکمیل محور دالکی به سمت کنارتخته اعتبار ۴۰۰میلیارد نیاز است. 

این را مهر ماه امسال  معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت.
محور تنگ بوالحیات به سمت کنارتخته و دالکی برای چهار خطه‌شدن آن بررسی شد که بخشی از این محور در استان فارس و یکی از محورهای پرترافیک شیراز به بوشهر است که به چهارخطه تبدیل می‌شود.
معاون وزیر راه‌وشهرسازی از رفع مشکل ترافیکی در گلوگاه تنگ بوالحیات به سمت کنارتخته خبر داد و افزود: «امسال پروژه چهارخطه تنگ بوالحیات به سمت کنارتخته در استان فارس به عنوان یکی از گلوگاه‌های مهم ترافیکی افتتاح می‌شود که تأثیر آن برای استان بوشهر است.»
معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه دو پیمانکار در محور دالکی به سمت کنارتخته فعال است، گفت: «برای تکمیل این محور به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در استان‌های فارس و بوشهر قرار دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.