حاتم بخشی کمیسیون تلفیق از کجا آمد؟

اعضای کمیسیون تلفیق به جمع کل درآمدهای دولت ۱۲۲هزار میلیارد تومان افزوده‌اند

به باور کارشناسان پیامد این انبساط شکننده و منابع موهوم در بودجه سال آینده، افزایش کسری بودجه دولت و در نهایت بالارفتن نرخ تورم خواهد بود.

شهروند آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای کمیسیون تلفیق به جمع کل درآمدهای دولت ۱۲۲هزار میلیارد تومان افزوده‌اند. به باور کارشناسان، پیامد این انبساط شکننده و منابع موهوم در بودجه سال آینده، افزایش کسری بودجه دولت و در نهایت بالارفتن نرخ تورم خواهد بود.

این رقم شامل ۴۱هزار میلیارد تومانی است که به درآمدهای مالیاتی دولت افزوده‌ شده و ۲۲هزار میلیارد تومان آن اضافه درآمد مالیات بر ارزش افزوده است؛ رقمی که به باور کارشناسان سازمان‌های برنامه و بودجه و امور مالیاتی امکان تحقق ندارد ضمن اینکه به کسب‌وکارها ضربه می‌زند و موجبات رکود بیشتر را فراهم می‌آورد.

علاوه بر این،‌ اعضای کمیسیون تلفیق ۴۰هزار میلیارد تومان هم مالیات اضافه بر سیگار تعیین کرده‌اند. کارشناسان سازمان‌های برنامه و امور مالیاتی به صراحت در نشست‌های کارشناسی اعلام کرده‌اند بستن مالیات بیشتر بر سیگار هم نتیجه‌ای جز تشدید واردات قاچاق سیگار و کاهش درآمدهای دولت از محل واردات قانونی این کالا به همراه ندارد.

افزون بر این، ۴۱هزار میلیارد تومان هم درآمد بیشتر به‌عنوان درآمدهای گمرکی در بودجه دیده شده که به‌ گفته کارشناسان حوزه صنعت، افزایش ۴۱هزار میلیارد تومانی درآمدهای گمرکی، براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، به زیان تولیدکنندگان داخلی خواهد بود چون در شرایط فعلی عمده کالاهای وارداتی به کشور شامل کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای به‌ویژه مواد اولیه واحدهای تولیدی است، در نتیجه افزایش درآمدهای گمرکی، با تغییر ارز محاسباتی گمرک از دلار ۴۲۰۰تومانی به نرخ دلار نیمایی، واحدهای تولیدی و صنعتی داخل را دچار بحران جدی می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.