چگونه برای جلوگیری از مسدودشدن کارت بانکی کد شهاب بگیریم؟

کد شهاب پل ارتباطی بین سامانه‌های بانکی و سامانه نهاب است

افرادی که به دلیل نداشتن کد شهاب، کارت بانکی‌شان مسدود شده می‌توانند با مراجعه به بانک و دریافت این کد، مشکل کارت بانکی خود را حل کنند.

تعدادی از مهاجران خارجی به‌ویژه اتباع کشور افغانستان، از هفته گذشته، از دسترسی به خدمات کارت‌های بانکی خود محروم شدند که بی‌اطلاعی از این موضوع مشکلاتی را برای این گروه به وجود آورده است.

از این‌رو افراد با مراجعات پی‌درپی خود به بانک‌ها موجب شلوغی برخی از شعب بانک‌ها شده‌اند. این در حالی است که مشتریان بانک‌ها که با مشکل مواجه شده‌اند، می‌توانند به بانک مراجعه کنند و با دریافت کد شهاب، امکان استفاده از کارت بانکی خود را مجدد فراهم کنند.

گفتنی است، کدشهاب شناسه هویت الکترونیکی بانکی است که برای هر مشتری بانکی یک شناسه هویتی منحصربه‌فرد توسط سامانه نهاب ایجاد می‌شود. بر این اساس کد شهاب پل ارتباطی بین سامانه‌های بانکی و سامانه نهاب است.

سامانه نهاب اطلاعات مشتریان بانکی را در خود نگه می‌دارد و به سامانه‌های مجاز، استعلامات مرتبط با مشتری‌ها را ارایه می‌دهد. نهاب، به سامانه‌های ثبت احوال، ثبت شرکت‌ها، اداره پست، سیستم‌های نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های قضائی و دولتی متصل است.

چگونه کد شهاب دریافت کنیم؟

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح شده است که چگونه می‌توانند کد شهاب دریافت کنند. دریافت کد شهاب بسیار آسان است، کافی است مشتریان بانک‌ها به بانکی که در آن حساب خود را افتتاح کردند، مراجعه کنند و مدارک خود را به بانک ارایه دهند. کد شهاب، شناسه‌ای ۱۶ رقمی است.

مدارک مورد نیاز برای صدور کد شهاب

نام
نام‌خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه
آدرس منزل
شماره تماس
شغل

امکان دریافت آنلاین کد شهاب به صورت آنلاین وجود دارد؟

تاکنون برخی از بانک‌ها اقدام به آنلاین‌کردن ارایه کد شهاب به صورت آنلاین کرده‌اند. بر این اساس کافی است افراد به سایت بانک مورد نظر خود مراجعه کنند و از امکان صدور کد شهاب برای حساب بانکی خود به صورت آنلاین مطلع شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.