بازگشت هدیه تهرانی به شکار سیمرغ!

در اولین روز جشنواره چه فیلم‌هایی خواهیم دید؟

سینما ملت در روز اول جشنواره میزبان فیلم‌های «رمانتیسم عماد و طوبی» ساخته کاوه صباغ‌زاده و «بی‌همه چیز» تازه‌ترین ساخته محسن قرایی خواهد بود. دو فیلم کنجکاوی‌برانگیز- که توقعات زیادی در اهالی رسانه ایجاد کرده‌اند.

پولاد امین، شهروندآنلاین: سینما ملت در روز اول جشنواره میزبان فیلم‌های «رمانتیسم عماد و طوبی» ساخته کاوه صباغ‌زاده و «بی‌همه چیز» تازه‌ترین ساخته محسن قرایی خواهد بود. دو فیلم کنجکاوی‌برانگیز- که توقعات زیادی در اهالی رسانه ایجاد کرده‌اند…

رمانتیسم عماد و طوبی

بازگشت هدیه تهرانی به شکار سیمرغ!

اهالی رسانه و سینماگران امروز فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» ساخته کاوه صباغ‌زاده را به عنوان اولین فیلم جشنواره خواهند دید. دومین فیلم کارگردانی که اولین فیلمش «ایتالیا ایتالیا» به دلیل نوع خاص کمدی و روابط دو بازیگر اصلی‌اش سارا بهرامی و حامد کمیلی مورد توجه مخاطبان جدی سینما قرار گرفت و نام کاوه صباغ‌زاده را در فهرست کارگردانانی که می‌توان منتظر آثار تازه‌شان ماند، به ثبت رساند.

«رمانتیسم عماد و طوبی» البته برخلاف «ایتالیا ایتالیا» بازیگر شناخته‌شده ندارد و بازیگرانی مانند حسام محمودی، الناز حبیبی، علی انصاریان، مرتضی علی عباس میرزایی، ستایش تارانی، سانیا رمضانی و سام ولی‌پور در آن ایفای نقش کرده‌اند- که ظاهر یک فیلم تلویزیونی را به این فیلم بخشیده است. با این‌ حال کسانی که فیلم را دیده‌اند، می‌گویند که فیلم چندان نسبتی با آثار تلویزیونی ندارد و این موضوع که نگاه خاص صباغ‌زاده در اولین فیلمش در این فیلم نیز تکرار شده، آن را تبدیل به فیلمی قابل توجه و قابل تأمل می‌کند.

در خلاصه داستان این فیلم که توسط روابط عمومی فیلم در رسانه‌ها منتشر شده، آمده است: «وقتی سرنوشت برای اولین بار عماد و طوبا را روبه‌روی هم قرارداد، هر دو خوب می‌دانستند که عشق بیشتر یک مهارت است تا هیجان و تپش قلب و خارش پوست»…

بی‌همه چیز

بازگشت هدیه تهرانی به شکار سیمرغ!

«بی‌همه چیز» تازه‌ترین ساخته محسن قرایی با بازی پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی و زهیر یاری فیلم دوم جشنواره 39 فجر برای اهالی رسانه است. فیلمی پربازیگر- که قرایی کارگردان فیلم‌های «سد معبر» و «خسته نباشید» برای دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن سومین فیلمش جلوی دوربین برده و این‌گونه که از اخبار و حواشی رسانه‌ای روزهای اخیر برمی‌آید، در هدفش نیز موفق شده است.

«بی‌همه چیز» درامی اجتماعی به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است که گفته می‌شود با اقتباسی آزاد از نمایشنامه مشهور «ملاقات بانوی سالخورده» نوشته فردریش دورنمات ساخته شده است. در خلاصه داستان فیلم آمده: «روستایی دورافتاده سال‌هاست که رونق پیشین را ندارد. ساکنین یا کوچ اجباری کرده‌اند یا اگر مانده‌اند در فقر و بدبختی به سر می‌برند، روستا اما مهمانی دارد»…

اما حداقل در روزهای اخیر توجه رسانه‌ها به این فیلم بیش از اینکه مربوط به داستان و فضا و حتی سابقه سازنده‌اش باشد، معطوف ترکیب بازیگران فیلم و به‌خصوص حضور هدیه تهرانی بوده. ستاره سه دهه سینمای ایران و برنده سیمرغ در دو دوره از جشنواره فجر، که با اینکه در دو، سه سال اخیر تلاش کرده دوری چند ساله خود از سینمای ایران را با فیلم‌هایی مانند «عادت می‌کنیم»، «اسرافیل» و «روزهای نارنجی» به پایان رساند، اما این اتفاق تاکنون رخ نداده و هدیه تهرانی موفق به کسب جایگاه سابقش نشده است. با اینکه کسانی که فیلم را دیده‌اند، می‌گویند که این اتفاق با فیلم «بی‌همه چیز» به وقوع خواهد پیوست.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.