کیوسک، 30 ژانویه

جدال بر سر واکسن، مکرون و اظهارات واکسنی، سرنخ های شورش کنگره

روزنامه گاردین از واکسن کرونا می‌گوید و جدالی که برای به کف آوردن بیشتر آن در اتحادیه اروپا درگرفته است، دیلی تلگراف از «مزخرف» و «خلاف واقع» خواندن اظهاراتِ واکسنی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفته و واشینگتن پست هم هنوز به دنبال سرنخ هایی از شورش کنگره می‌گردد.

گاردین

روزنامه گاردین در صفحه نخست خود بر واکسن کرونا و پیامدهایش تمرکز کرده است. تیتر یک این روزنامه  به هشدار امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، به بریتانیا اپرداخته است. در مصاحبه با گاردین و گروه کوچکی از رسانه های دیگر رئیس‌جمهوری فرانسه گفت واکسن آسترازنکا بیش از حد به انگلیس تحویل داده شده و هشدار داد که اتحادیه اروپا به دنبال «کنترل» صادرات واکسن از اتحادیه است. این روزنامه گزارش داد که مکرون  گفت به نظر می‌رسد این واکسن در افراد بالای 65 سال «تقریبا بی‌اثر» باشد، اما اذعان کرد که او هیچ اطلاعات رسمی برای اثبات این ادعا ندارد.

دیلی تلگراف

دیلی تلگراف بر اظهارات امانوئل مکرون درباره واکسن آکسفورد/آسترازنکا متمرکز است با این تیتر : «خشم شدید در برابر حمله مکرون به واکسن آکسفورد». مکرون ادعا کرده است که این واکسن «مطابق انتظار عمل نمی کند». دانشمندان رئیس‌جمهوری فرانسه را به ادعاهای «مزخرف» و «خلاف واقع» در مورد واکسن آکسفورد / آسترازنکا متهم کرده‌اند. سر جان بل، از دانشگاه آکسفورد که هدایت آزمایش‌های این واکسن را بر عهده داشت، به روزنامه دیلی تلگراف گفت: «شاید او [مکرون] به دلایلی در تلاش است تقاضای واکسن را کاهش دهد.»

واشینگتن پست

واشینگتن پست به دنبال سر نخ هایی از شورش کنگره در 6 ژانویه می‌گردد. این روزنامه عکس صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص داده و درباره بمبی گفته است که شب قبل از شورش در آن حوالی جاسازی شده بود. واشینگتن پست می‌گوید اعتقاد بر این است که بمب‌هایی که 6 ژانویه در نزدیکی کنگره پیدا شدند، شب قبل در آنجا کار گذاشته شده‌اند. این روزنامه همچنین از واکسن‌های تازه از راه رسیده کرونا هم می‌گوید. واکسن جانسون اند جانسون که به تازگی از میزان تأثیرش گفته شد مورد توجه این روزنامه قرار گرفته با این تیتر: «جدیدترین واکسن ضعیف‌تر در برابر جهش ویروس».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.