دیداری مجازی با درگذشتگان

شرکت مایکروسافت اختراعی را به ثبت رسانده که با آن می‌توانید با «درگذشتگان» در دنیای مجازی صحبت کنید.
دوست دارید با جان لنون در مورد موسیقی گپ بزنید؟ از مادربزرگ‌تان که فوت شده مشورت بگیرید؟ با شخصیتی تاریخی، داستانی یا سوپراستاری معروف دیدار کنید؟ این چت بات بر اساس شخصیتی مورد نظر شما طراحی می‌شود. اما این تکنولوژی جدید چطور کار می‌کند؟ این وسیله دیتاهای موجود نظیر عکس‌ها، پست‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های صوتی و نامه‌های نوشته‌شده به وسیله شخصیت مورد نظر شما را جمع‌آوری کرده و بر اساس آن به چت بات یاد می‌دهد که مانند آن شخصیت صحبت و ارتباط برقرار کند.
نکته جالب در مکالمه با این چت بات این است که تن و جنس صدا، نوع انتخاب کلمات، طول و پیچیدگی جملات و همچنین نکات رفتاری مثل علایق و نظرات، سن، جنسیت و شغل شخصیت انتخابی تا حد ممکن شبیه‌سازی می‌شود.
به نظر شما اختراع جذاب و هیجان‌انگیزی است، نه؟ اما عده زیادی از کاربران اینترنت در یک نظرسنجی در توییتر اعلام کرده‌اند که این اختراع به نظرشان «آزاردهنده است». اگر بی‌صبرانه منتظر رونمایی از این چت بات هستید متأسفم که باید ناامیدتان کنم. مایکروسافت اعلام کرده که قصد تولید انبوه این محصول را نداشته و فقط در حد ثبت اختراع باقی خواهد ماند.
منبع: CNN Business
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.