جمعیت 7 میلیونی کارگران بدون ‌بیمه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

شهروندآنلاین- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی هفت میلیون کارگر رسمی فاقد بیمه خبر می‌دهد. به گفته محمد شریعتمداری برای اولین‌بار به حدود  3میلیون نفر در شرایط کرونا منابع بلاعوض بین 200 تا 600 هزار تومان پرداخت شده است. بنابر گفته شریعتمداری این سه میلیون جزو هیچ‌کدام از گروه‌های شناسایی شده نبودند و هیچ‌گونه بیمه‌ای نداشتند و تحت پوشش هیچ نهاد امدادی نیز نبودند.

او از کسب اطلاعاتی وسیعی از پایگاه‌ اطلاعات رفاه ایرانیان خبر می‌دهد؛ اطلاعاتی که قرار است مبنای تصمیم‌گیری‌ها خواهد بود. «زمانی که اولین‌بار کمک معیشتی را توزیع کردیم دو نمودار مصرف بنزین و توزیع یارانه معیشتی که بر پایه افزایش قیمت بنزین صورت گرفته بود با هم یک ضربدر درست کرد.» شریعتمداری در توضیح بیشتر گفت در تهران که بیشترین مصرف یارانه بنزین وجود دارد کمترین میزان یارانه معیشتی توزیع شد. ولی در استان سیستان‌وبلوچستان یارانه معیشتی را تقریبا همه گرفتند. یعنی آنهایی که کمترین میزان یارانه بنزین را داشتند بیشترین کمک هزینه معیشتی را دریافت کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع وام قرض‌الحسنه میان متقاضیان خبر می‌دهد. «با شناسایی دقیق جامعه هدف 23 هزار میلیارد تومان منابع یک میلیون تومانی به صورت وام قرض‌الحسنه میان کسانی که متقاضی بودند توزیع شد.» به گفته شریعتمداری 40هزار میلیارد تومان منابع وام 12درصد به تمام واحدهایی که در دوران کرونا آسیب‌دیده بودند اختصاص پیدا کرد. «در حوزه بیمه بیکاری با راه‌اندازی سریع سامانه درخواست بیش از 860 هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند و بیش از 3هزار و 500 میلیارد تومان برای چهار ماه علاوه بر بیمه بیکاری که بر اساس قانون تعلق می‌گرفت، پرداخت شد. همچنین با مشارکت شهرداری‌ها و شوراهای شهر دست‌فروشان را شناسایی کردیم.» شریعتمداری از وجود هفت میلیون کارگر رسمی بیمه نشده گف. «هفت‌میلیون کارگری را شناسایی کردیم که کارگر هستند و کار می‌کنند ولی عضو تأمین اجتماعی نیستند که در این لایحه پیش‌بینی شده است.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.