بازداشت سارقی که یک قلاده سگ دزدیده بود

سارق منزل، سگ صاحبخانه را نیز دزدید

سارق منزلی که علاوه بر اموال شاکی، یک قلاده سگ او را نیز دزدیده بود، از سوی مأموران پلیس پایتخت دستگیر شد. این مجرم درحال پیاده‌روی با سگ شاکی در خیابان‌های پایتخت بود که بازداشت شد.

بيست‌و‌پنجم آذرماه پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری 101 تجریش تشكيل و برای بررسی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی درباره این سرقت به مأموران پلیس گفت: «ساعت 4 صبح در یکی از اتاق‌خواب‌های خانه درحال استراحت بودیم که همسرم متوجه صدای درِ تراس شد، ولی اعتنایی به این قضیه نکرد. ساعت 8 صبح متوجه شدیم که وسایل یکی از اتاق‌های خانه‌مان به هم ریخته است. تعدادی اموال از قبیل یک قاب ساعت مچی گران‌قیمت، یک دستگاه تبلت، یک قلاده سگ كه دارای نژاد كميابی بود، در مجموع به ارزش تقریبی 2‌میلیارد و 600‌میلیون ریال توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته بود.»

بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که سارق از طریق تراس و پنجره آشپزخانه وارد منزل شده که در تحقیقات محلی چهره متهم شناسایی و مشخص شد سارق فردی به نام هوشنگ است.

با شناسایی مخفیگاه سارق نتیجه تحقیقات قضائی به مرجع قضائی منعکس شد. كارآگاهان پس از حضور در آدرس به دست آمده هوشنگ را كه قلاده سگ شاکی را در دست داشت، دستگیر کردند. آنها پس از دستگيری متوجه شدند که متهم ساعت مچی شاکی را نیز به دست خود بسته است.

اعتراف به سرقت

متهم به پایگاه منتقل شد و در تحقیقات به عمل آمده به جرم خود اعتراف کرد. او به مأموران پلیس گفت: «به تنهایی خانه شاكی را شناسایی كردم، از طریق لوله گاز به تراس راه یافتم و سپس وارد منزل شدم، درحالی که متوجه حضور ساکنان در خانه بودم، اقدام به سرقت اموال شامل تبلت و گوشی و سگ کردم، سپس تبلت را در قبال مبلغ 6‌میلیون تومان پول نقد به شخصی به نام سهيل فروختم.»

در ادامه اموال کشف‌شده به شاکی بازگردانده شد، همچنین پرونده نیز به همراه متهم به شعبه 10 بازپرسی دادسرای ناحیه یک ارسال و متهم با صدور قرار مناسب روانه زندان شد. تلاش جهت شناسایی مالخر و كشف تبلت ادامه دارد.

سرهنگ كارآگاه «سيدعلی شريفی» رئيس پايگاه يكم پليس آگاهی پايتخت با اعلام این خبر، به شهروندان توصيه کرد: «ساختمان محل سكونت خود را به دوربین مداربسته تجهیز كرده و با نصب و استفاده از قفل‌های ضدسرقت و همچنين نصب حفاظ و نرده روی دیوار شمالی یا جنوبی آپارتمان و پنجره یا بالکن طبقات اول و دوم ساختمان از وقوع چنين سرقت‌هايی پيشگيری کنند.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.