نوجوان دیگری در ماهشهر خودکشی کرد

باز هم پای فقر و بیکاری در میان است

محمد کودک کار ۱۴ ساله، به دلیل فقر و تنگدستی خودش را در ماهشهر خوزستان به دار آویخت. محمد با سه‌چرخه‌ آب‌ تصفیه‌شده می‌فروخت که بعد از کرونا کارش را از دست داد. او توپ جمع‌کن تیم ماهشهر هم بود.

محمد بامداد یکشنبه در خانه‌ پدری‌اش‌ خود را به دار آویخت. یکی از دوستان محمد می‌گوید: «فقر و تنگدستی علت تصمیم محمد برای پایان دادن به زندگی‌اش بوده است. او به دلیل مشکلات مالی و نان‌آور خانواده بودن، سال گذشته ناچار به ترک تحصیل شد.

محمد به شغل دستفروشی‌ مشغول بود. او این اواخر با سه‌چرخه‌ای‌ که از سوی بستگانش در اختیار او گذاشته شده بود، به شغل‌ فروش‌ آب‌ تصفیه‌شده روی آورده بود. با شیوع بیماری کرونا دیگر کسی حاضر به خرید آب از این کودک دستفروش‌ نبود.»

او در سال‌های گذشته در کنار‌ شغل دستفروشی‌، برای تأمین هزینه‌های تحصیل در زمین فوتبال ماهشهر توپ هم جمع می‌کرد.»

برخی از ورزشکاران ماهشهری پس از  مرگ این نوجوان شوکه شدند. این ورزشکاران می‌گویند: «در سال‌هایی که محمد درس می‌خواند، چندین بار درخواست ۵ هزارتومان پول کرده بود. او می‌خواست برای ادامه تحصیل خود دفتر و خودکار تهیه‌ کند‌.»

محمد در منطقه‌ای‌ فقیرنشین در بافت قدیمی ماهشهر مرکزی همراه پدرومادر پیر خود زندگی می‌کرد. خانواده این کودک کار، جسد بی‌جان‌ فرزندشان را صبح دوشنبه پیدا کرده‌اند‌.

در مدتی که او علاوه بر دستفروشی به توپ‌ جمع‌کنی در زمین‌ چمن ماهشهر مشغول بود، بسیاری از ورزشکاران را مجذوب خود کرده بود. محمد، کودک‌ کار دیگری ا‌ست‌ که قربانی فقر و تنگدستی شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.