زورگیران مسلح روانه زندان شدند

سارقان تحت عنوان مامور دست به دزدی می‌زدند

2 سارق زورگیر و مامورنما در غرب تهران دستگیر و روانه زندان شدند. آنها تحت عنوان مامور، تمام پول و اموال یک مرد را سرقت کرده و او را در خیابان رها کردند.

شهروند آنلاین: زورگیران مسلح روانه زندان شدند ، اوایل دی‌ماه ‌سال‌جاری پرونده‌ای با موضوع سرقت مسلحانه تحت عنوان مامور از کلانتری 134 شهرک قدس به دستور بازپرس پرونده به اداره یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد.

شاکی پرونده که مرد جوانی بود، به کارآگاهان گفت: «ساعت 7 عصر در میدان کتاب منطقه سعادت‌آباد بودم. خودروی پژو 405 سفیدرنگ با 3 سرنشین که لباس سبزرنگ به تن داشتند و مجهز به تجهیزات نظامی از قبیل دستبند و اسلحه بودند، جلوی من را گرفتند. آنها ادعا کردند به دلیل مظنون بودن باید سوار خودرویشان شوم. این مردان ابتدا به دستانم دستبند زدند. سپس داخل خودرو همه مدارک، مبلغ 6‌میلیون تومان پول نقد و ساعت مچی‌ام را گرفتند. سپس به بهانه بررسی کارت‌های بانکی که آیا متعلق به خودم است کارت‌ها را در دستگاه خودپرداز همراه (POS) که در دست داشتند، کشیدند. رمز آن را هم از من پرسیدند.»

شاکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «این مردان پس از دقایقی دستبند را از دستانم باز کردند. آنها مرا از خودرو پیاده و ادعا کردند هر زمان که تماس بگیرند باید خودم را به کلانتری برسانم. پس از پیاده شدن از خودروی آنان بلافاصله به سراغ دستگاه خودپرداز رفتم و متوجه شدم آنها با استفاده از دستگاه خودپردازی که همراه‌شان بود از حسابم پول برداشت کرده‌اند.»

بازداشت یکی از سارقان

کارآگاهان در ادامه تحقیقات برای دستگیری سارقان مسلح و مامورنما وارد عمل شدند. آنها در بررسی‌های ابتدایی توانستند، شماره حسابی که پول شاکی به آن واریز شده بود را شناسایی کنند. در ادامه مشخصات صاحب حساب که متعلق به مردی به نام «اسد» بود به دست آوردند.
کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی «اسد» را در غرب تهران در مخفیگاهش دستگیر کردند. متهم درحالی‌که تصویرش از سوی شاکی پرونده شناسایی شده بود اصرار بر بی‌گناهی می‌کرد. او ادعا کرد که دستگاه pos را در اختیار برادر همسرش که «حامد» نام دارد قرار داده است. او گفت که از سرقت اموال شاکی بی‌اطلاع است. در ادامه دومین متهم نیز در عملیات پلیسی دستگیر شد و زورگیران مسلح روانه زندان شدند .

اعتراف به سرقت

«حامد» در تحقیقات پلیسی، منکر ادعای «اسد» شد. او در ادامه تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی با همکاری اسد اعتراف کرد.
«اسد» اصرار بر بی‌گناهی داشت. برای همین، ماموران او را در بین چند متهم دیگر قرار دادند و شاکی پرونده در بین چند متهم دیگر «اسد» را شناسایی کرد.
سرهنگ کارآگاه «مرتضی نثاری» معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «اسد و حامد، هر 2 از عاملان سرقت مسلحانه و مامورنما به دستور بازپرس ناحیه 34 با قرار وثیقه روانه زندان شدند. تحقیقات برای شناسایی متهم دیگر پرونده و کشف جرایم احتمالی سارقان مامورنما در دستور کار ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.