زین پس به جای تبانی در لیگ هندبال بگویید: هماهنگی منفی!

آرای عجیب فدراسیون هندبال به خاطر تبانی دو تیم لیگ برتری، صدای اعتراض سایر تیم‌ها را بلند کرده

رای تبانی بین دو تیم در لیگ‌برتر هندبال فقط تذکر به آن‌ها و محرومیت چند بازیکن بوده؛ در حالی که به نظر می‌رسید باید برخورد شدیدتری با متخلفان صورت می‌گرفت.

شهروند آنلاین: لیگ برتر هندبال که این روزها به صورت متمرکز پیگیری می‌شود، به خاطر فیلمی که از تبانی بین دو تیم منتشر شده، به حاشیه رفته است. در هفته آخر مسابقات دور گروهی در دیدار دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و فراز بام خاییز دهدشت اتفاقات عجیبی رخ داد. صحنه‌های مشکوک این مسابقه که با نتیجه تساوی به پایان رسید و باعث حذف تیم ذغال‌سنگ طبس شد تا دو تیم سپاهان و فراز بام به همراه مس کرمان به دور بعد صعود کنند، در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شده است. برخی بازیکنان به شکلی عجیب از جلوی هم کنار می‌روند تا توپ تبدیل به گل شود یا اینکه توپ را از روی عمد به بیرون می‌زنند.

اما متضرر این دیدار یعنی زغال‌سنگ طبس که بازمانده این گروه بود بلافاصله اعتراض کتبی خود را به فدراسیون ارسال کرد. فدراسیون که وعده داده بود با پیگیری ماجرا جلوی حق‌خوری از تیم‌های دیگر را می‌گیرد، با بررسی فیلم این مسابقه به نتایج جالبی دست پیدا کرد. بعد از دو هفته رای کمیته انضباطی فدراسیون صادر شد. با اینکه در همه فدراسیون‌ها در صورت تایید تبانی دو تیم باید محروم شوند، فدراسیون هندبال هم تبانی را تایید کرد و هم باشگاهها را محروم نکرد! فقط دو تیم فراز بام خائیز دهدشت و فولاد مبارکه اصفهان تذکر کتبی دریافت کردند!

همه در انتظار صدور یک حکم سنگین برای بازیکنان متخلف و کنار گذاشته شدن هر دو تیم از لیگ برتر بودند، اما فدراسیون هیچ ایرادی به حضور آن‌ها در مرحله نهایی وارد نکرد. مهرداد صمصامی و امیر احمدی از تیم فراز بام خائیز دهدشت هر کدام 6 ماه محروم شدند و مجتبی حیدرپور از تیم سپاهان نیز با سه ماه محرومیت تعلیقی مواجه شد. فدراسیون در نهایت هم اعلام کرد  به جای سه تیم، چهار تیم از هر گروه صعود می‌کنند و باشگاه زغال سنگ طبس نیز به مرحله نهایی صعود کرد.

اما تفسیر رییس فدراسیون هندبال از آرای عجیب کمیته انضباطی هم در نوع خود جالب بود: « شائبه تبانی در این دیدار مطرح شد اما در مجموع به این نتیجه نرسیدیم و به قول معروف شاهد هماهنگی منفی بین برخی بازیکنان دو تیم بودیم. ساعت‌ها جلسه داشتیم و چندین جلسه کمیته انضباطی برگزار و فیلم بازی دیده شد. نظرات کارشناسان مطرح و جمع‌آوری و در نهایت آرای کمیته صادر شد.»

پاکدل، رییس فدراسیون هندبال از این اتفاقات به عنوان هماهنگی منفی نام برده و وجود تبانی را تایید نکرده است! این اتفاقات باعث شده تا صدای اعتراض تیم‌های دیگر از جمله مس کرمان دربیاید. این باشگاه در بیانیه‌ای شدیدا به فدراسیون حمله کرده و نوشته است: «هرچند در نهایت باید همه موارد از طریق قانون حل و فصل گردد، اما قانونی که احکام عجیب صادر می کند، برخی تیم‌ها را به سود تیم‌هایی دیگر تضعیف می‌نماید، برای صدور مجوز جدایی یک بازیکن از تیم مس رویه عجله را در پیش می‌گیرد و سایر موارد، همه به این شبهات دامن می‌زند که آیا قرار است لیگ برتر هندبال کشور در پایان فصل خود برای معرفی قهرمان، مهندسی خاصی ببیند؟!»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.