نبرد ستارگان در راه سیمرغ

درخشان ترین ستاره سینمای ایران کیست؟!

زنانی به دنبال تعبیر رویای دیرینه؛ این بهترین تعبیری است که برای رقابت در بخش بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر می‌توان به کار برد!

شهروند آنلاین: رقابت سیمرغ در بعضی از رشته‌ها همواره رقابتی نزدیک و دشوار بوده است. یکی از دشوارترین رقابت‌ها را همیشه در بخش بازیگری زنان شاهد بوده‌ایم. رشته‌ای که همه‌ساله حداقل چند نفر شانس دریافت جایزه دارند- و جالب اینکه هر کدام از این چند نفر نیز شایستگی دریافت جایزه را دارند. اتفاقی که امسال نیز رخ داده و شاهد رقابت نزدیکی در میان بازیگران زن هستیم.

غیبت ستارگان

در جشنواره‌ای که لیلا حاتمی با توقیف «قاتل و وحشی» با بدشانسی تمام از رقابت و دریافت سیمرغ بازماند؛ و در دوره‌ای که مهناز افشار، ترانه علیدوستی، میترا حجار، نیکی کریمی و طناز طباطبایی فیلمی در جشنواره ندارند؛ رقابت برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن اما مثل تمام دوره‌ها داغ و غیرقابل پیش‌بینی است. رقابتی نزدیک بین بازیگرانی که اغلب سابقه دریافت سیمرغ را دارند.

رقبای اصلی

امسال الناز شاکردوست با دو فیلم در رقابت بازیگران زن حضور پررنگی دارد. او در «تی‌تی» نقش یک مادر شمالی عجیب و غریب را دارد که می‌خواهد لیاقت انسانیت را داشته باشد. در «ابلق» هم گفته می‌شود الناز شاکردوست با حضور در نقش زنی حاشیه‌نشین شاه‌نقش کارنامه‌اش را ایفا کرده است.

البته سحر دولتشاهی نیز با نقش متفاوتی که در فیلم تحسین‌شده «خط فرضی» ایفا کرده، حضور درخشانی در جشنواره امسال دارد. در نقش زنی که در غیاب شوهرش اتفاقاتی زندگی‌اش را با بحرانی عمیق مواجه می‌کند.

الناز حبیبی در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» و سارا بهرامی در فیلم «روشن» نیز شانس زیادی برای دیده‌شدن دارند. اولی به این دلیل که توانسته جنبه دیگری از توانایی‌هایش را، این‌بار در دنیای سینما، نشان دهد و سارا بهرامی نیز برای اینکه حضورش در فیلم «روشن» به دورخیز برای دریافت دومین سیمرغ کارنامه‌اش تعبیر شده است.

البته در مرور بهترین زنان بازیگر جشنواره امسال نمی‌توان چشم بر توانایی‌های ملیسا ذاکری بازیگر فیلم ستاره‌بازی نیز بست. بازیگری که ورودی پرقدرت به سینمای ایران داشته و در همین اولین حضور جدی بر پرده سینما خود را به‌عنوان بازیگری مستعد و آینده‌دار تثبیت کرده است.

شانس اصلی

اما بسیاری می‌گویند امسال شانس اصلی سیمرغ بازیگری نقش اول زن هدیه تهرانی است. ستاره اواخر دهه 70 و دهه 80 سینمای ایران؛ که در فیلم «بی‌همه چیز» حضوری داشته که در سینمای بعد از انقلاب نمی‌توان نظیری برایش سراغ گرفت. او در این فیلم نقش زنی را دارد که بعد از رخدادهای تراژیکی که از سر گذرانده، برای گرفتن از تمام کسانی که در روزگار نامرادی او را به عمق فاجعه پرتاب کرده بودند، به شهر دوران کودکی‌هایش بازگشته. با قدرت و حضوری که می‌تواند یک‌بار دیگر ورودش را به دنیای ستارگان خوشامد بگوید!
اما در میان این همه ستاره؛ سیمرغ به کدام خواهد رسید؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.