استفاده از برق 350 خانوار برای دستگاه‌هاي توليد ارز ديجيتال

52 دستگاه بیت‌کوین را در دو خانه ویلایی جاسازی کرده بودند. از رفت‌وآمدهای مشکوک‌شان بود که لو رفتند. خانه را به طرز ماهرانه‌ای عایق‌بندی کرده بودند تا کسی متوجه نشود. با این حال فعالیت‌های تبهکارانه این باند سه نفره لو رفت و پلیس خیلی زود توانست به مخفیگاه‌شان نفوذ پیدا کند.

از چند روز پیش بود که خبر دو خانه ویلایی مشکوک به پلیس رسید. خانه‌های ویلایی هر دو در خیابان مدنی بودند. بلافاصله موضوع در دستور کار تیم تجسس قرار گرفت. مأموران كلانتری نامجو به آدرس این دو خانه رفتند. با ورود مأموران به این خانه‌ها درنهایت راز این باند حرفه‌ای لو رفت. مأموران کلانتری موفق شدند 52 دستگاه بيت‌كوين را كشف کنند. این پرونده سه متهم داشت که يك نفر از آنها دستگیر شد. تحقیقات برای بازداشت دو مجرم دیگر نیز همچنان ادامه دارد.

اعتراف به مخفی‌کردن 52 دستگاه بیت‌کوین

این مجرم درباره روایت ماجرای تبهکاری‌هایشان می‌گوید: «این دو خانه برای یکی از دوستانم است. از چند وقت پیش تصمیم به انجام این کار گرفتیم. در آنجا 52 عدد دستگاه توليد ارز ديجيتال جاساز کردیم. ما خانه را به صورت حرفه‌ای عايق‌بندی كردیم. از برق فشار قوی به صورت غيرمجاز استفاده می‌کردیم. درواقع از برق شهری تغذيه می‌شد. می‌خواستیم یک‌شبه پولدار شویم. برای همین این ایده به ذهن‌مان رسید.»
این درحالی است که طبق بررسی کارشناسان برق، اندازه برقی که اعضای این باند استفاده می‌کردند، به اندازه برق 350 خانوار بود.

در اين پرونده يك متهم دستگير شده و دو نفر ديگر نيز فراري شدند كه تحقيقات براي بازداشت آنها ادامه دارد.

دستگیری ۷۴۶ مجرم در طرح رعد ۴۱

این دو مجرم در طرح رعد ۴۱ پلیس پیشگیری پایتخت دستگیر شدند. طرحی که در آن حدود ۷۴۶ سارق، مالخر و کیف‌قاپ در تله پلیس گرفتار شدند.

در این طرح ۳۶۴ حکم قضائی به مرحله اجرا درآمد. ۴۶ باند سارقان در این طرح متلاشی شدند و چهار‌هزار و ۲۰۰ قلم کالای مسروقه کشف شده است.

سردار سرتیپ «حسین رحیمی» رئیس‌پلیس پایتخت در حاشیه این طرح گفت: «در این طرح ۳۰۰ دستگاه تولیدکننده ارز دیجیتال در سطح تهران کشف و جمع‌آوری و همچنین ۱۶ تن آرد یارانه‌ای کشف شد. همچنین ۹۰۹ پرونده تعیین تکلیف شد. ۱۱۴ نفر از محکومان متواری را نیز دستگیر و روانه زندان کردیم. بیش از ۱۵‌هزار قلم کالای قاچاق در این طرح کشف شد که ارزش ریالی آنها بالغ بر هشت‌میلیارد تومان است.»

افزایش سرقت‌ها

سردار رحیمی همچنین با بیان اینکه برخورد با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان از اهداف این طرح است، گفت: «در این طرح ۴۱ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد. همچنین در مجموعه هشت ماهه ‌سال جاری، سرقت‌ها 2درصد افزایش یافته است. همچنین در همین مدت افزایش 8درصدی کشفیات را داشتیم. در جرایم خشن کاهش داشتیم و مشکلی در این زمینه نداریم. از نیمه دوم بهمن با توجه به افزایش خرید، پلیس پیشگیری در مراکز خرید و بازار حضور پررنگ‌تری خواهند داشت.»
رئیس پلیس پایتخت درباره پخش نماهنگ‌های سرقت در فضای مجازی گفت: «این اطمینان را به مردم می‌دهیم که به محض وقوع یک سرقت با جدیت کار پی‌جویی، کشف جرم و دستگیری مجرم در دستور کار قرار می‌گیرد. پخش تصاویر سرقت در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی است و اگر شهروندان تصویری دارند، اینها را در سریع‌ترین زمان ممکن به‌عنوان سرنخ باید تحویل پلیس دهند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.