زنان ۲۵درصد مدیریت‌های میانی و عالی کشور را در اختیار دارند

روحانی: «زنان در هر انتخاباتی وارد صحنه بشوند، می‌توانند فرد مورد نظرشان را پیروز کنند»

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز ۲۵درصد مدیریت‌های میانی و عالی در اختیار زنان است، گفت: «در هر انتخاباتی اگر زنان تصمیم بگیرند و وارد صحنه شوند، منتخب آنها پیروز می شود.»

شهروندآنلاین: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در مراسم بزرگداشت روز زن ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: «روز زن روز تمام کسانی است که افتخار می‌کنند پیرو حضرت زهرا(س) هستند.»

نکات مهم سخنان او چنین است:

خانم‌ها نه تنها خودشان فعال و دارای شغل هستند بلکه منشاء شغل و مشاغل برای ده‌ها و صدها خانواده هستند که کار بسیار ارزشمندی است و خانم‌ها کار بسیار مهمی در انقلاب اسلامی ایفا کردند.

قرآن به‌صراحت بیان می‌کند همه آنهایی که در راه جامعه و خداوند فعالیت می‌کنند، خداوند اجر و مزد آنها را مقرر می‌کند حال می‌خواهد زن باشد یا مرد. خداوند مقام مرد و زن را در عمل صالح و انجام کار مهم فردی و اجتماعی در کنار همدیگر قرار می‌دهد.

ما دارای مکتب و مرام و منطق و اعتقادی هستیم که جایگاه برتر به عنوان جنسیت برای مرد قائل نیست. از لحاظ منطق اسلام آنچه ملاک برتری است، علم، تقوا، کار و کوشش و جهاد است که ممکن است در این راه زن یا مرد برتر باشد و فرقی نمی‌کند.

اگر زنان‌ها در هر انتخاباتی تصمیم بگیرند و با هم وارد صحنه شوند، می‌توانند کسی که مورد نظر آنهاست را پیروز کنند. زنان ۵۰درصد جامعه هستند و در رأی‌دادن، تبلیغ‌کردن و تبیین مسیر برای نامزدها فعال هستند.

در انتخابات‌ مختلف مانند شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس و ریاست‌‌جمهوری و در هر انتخاباتی، حضور زنان بسیار پررنگ و نقش آنها بسیار زیاد است و این بسیار مهم است و در سرنوشت آینده کشور، زنان جامعه ما همپای مردان هستند.

امروز در جامعه خانم‌ها به جامعه آمده‌اند و در بخش‌های آموزش‌وپرورش، بهداشت و درمان دانشگاه، علم، فناوری و مشاغل فعالیت و بحث کردند.

اکنون که فضای مجازی و دولت الکترونیک و شرایط خاص اقتصاد دیجیتال برای ما مهیاشده زن‌ها راحت‌تر از گذشته می‌توانند از این فضا استفاده کنند. علاوه بر این زنان می‌توانند در صنایع دستی در بسیاری از روستاها و شهرها از طریق همین فضای مجازی حتی به خارج، داخل و بازارهای مختلف تولیدات خود را بفروشند.

خانم‌هایی هستند که از طریق همین اقتصاد دیجیتال در داخل خانه کار می‌کنند. بخشی از خانه‌شان را به فعالیت خودشان به صنایع دستی، اقتصاد دیجیتال یا هر بخشی که هست اختصاص می‌دهند و حضور فعال دارند و این حضور آنها بسیار ارزشمند است.

یکی از قول‌های ما از آغاز دولت یازدهم و دوازدهم به مردم این بوده که نسبت به خانم‌ها تلاش خواهیم کرد حقوقی که از لحاظ شرعی و قانونی حق آنهاست، بتوانند دستیابی راحت‌تری به آن داشته باشند.

برنامه ما این بود که ۳۰درصد مدیریت میانی و عالی دولت در اختیار خانم‌ها قرار بگیرد و همین طور خانم ابتکار در آغاز این جلسه بیان کردند در آغاز دولت در مدیریت میانی و عالی 5درصد سهم خانم‌ها بود و ما از اول گفتیم 5درصد باید ۳۰درصد بشود.

امروز این رقم به ۲۵درصد رسیده است؛ به طوری که حدود  ۲۵درصد مدیریت‎‌های میانی از آن خانم‌هاست و در ۶ ماه هم می‌شود به ۳۰درصد پیش‌بینی‌شده در برنامه دست پیدا کنیم.

از مادران عزیز و گرامی جامعه در این ایام تقدیر می‌کنیم و فردا هم روز زن و هم روز مادر است؛ مادرها انصافا یک وظیفه بسیار سختی و سنگینی را در طول تاریخ بر دوش و بر عهده داشتند که البته بعضی‌ها به صورت مضاعف؛ مادرهایی که شهید دادند به صورت مضاعف، وظیفه سخت و سنگینی بر دوش داشتند، مادرهایی که امروز سرپرست خانوار هستند، وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.