فقط ۱۵۳ رأی موافق

مخالفت مجلس با کلیات طرح «شفافیت آرا»

نمایندگان در جلسه علنی امروز با کلیات طرح شفافیت آرا مخالفت کردند. براساس آیین‌نامه داخلی مجلس قوانینی که در خصوص اصلاح آیین‌نامه است، نیاز به دوسوم آرا دارد که در بررسی کلیات طرح شفافیت آرا نمایندگان این امر محقق نشد

نمایندگان در جلسه علنی امروز با کلیات طرح شفافیت آرا مخالفت کردند. نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با ۱۵۳ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه با کلیات طرحی مخالفت کردند که در جلسه روز یکشنبه، دوازدهم بهمن‌ماه رأی به اولویت رسیدگی به آن داده بودند.

سمیه محمودی، سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: «این طرح براساس ماده ۱۴۲ آیین‌نامه در کمیسیون به‌عنوان کمیسیون اصلی مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون شورا و آبین‌نامه نیز در کارگروهی متشکل از مرکز پژوهش‌ها و سایر نهاد‌ها و بازو‌های علمی و نظارتی مجلس آن را مورد واکاوی قرار داد.»

او افزود: «از آنجایی که طرح مذکور مطالبه عمومی جامعه است، امیدواریم کلیات آن با اقبال نمایندگان همراه بوده و بتوانیم خواست عمومی را در خصوص آن اجابت کنیم.»

با توجه به اینکه براساس آیین‌نامه داخلی مجلس قوانینی که در خصوص اصلاح آیین‌نامه است، نیاز به دوسوم آرا دارد که در بررسی کلیات طرح شفافیت آرا نمایندگان این امر محقق نشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.