همه آپشن‌های یک قهوه

همه قهوه‌خورها فرمول یک قهوه ساده را می‌دانند: یک شات اسپرسو، کمی خامه و شاید کمی شکر. اما از قهوه روتین همیشگی خسته شده‌اید؟ دوست دارید کمی مزه‌های متفاوت را امتحان کنید؟ در این نوشته چند افزودنی جدید برای تجربه طعمی جدید و هیجان‌انگیز در قهوه را با هم ببینیم.
کره: شاید فکر کنید افزودن کره طعم قهوه را فاجعه‌بار خواهد کرد. اما یک‌بار امتحان کنید و عاشقش شوید. فقط زیاده‌روی نکنید. نصف یک قاشق چایخوری کره کافی است.
نمک: اگر از طرفداران شکلات تلخ نمکی هستید، حتما این تجربه را نیز دوست خواهید داشت. اگر در افزودن نمک به قهوه آماده خود مردد هستید، می‌توانید به پودر قهوه خود پیش از دم‌کردن کمی نمک اضافه کنید و از طعم جدید آن لذت ببرید.
بستنی: حتما اسم آفوگاتو ایتالیایی به گوشتان خورده است. کمی بستنی وانیلی به آمریکانوی خود اضافه کنید و از ترکیب بی‌نظیر سرد و گرم لذت ببرید.
عسل: به جای شکر یا هر شیرین‌کننده پرکالری دیگر از عسل استفاده کنید. لاته اسپانیایی با عسل و شیر و یک الی دو شات اسپرسو درست می‌شود.
هل یا جوز هندی: کمی پودر یا دانه هل یا پودر جوزهندی اضافه کرده و از طعم شرقی که به قهوه می‌دهند، لذت ببرید.
لیموترش: با اینکه طعم ترش آن با تلخی قهوه ناهمگون به نظر می‌رسد، اما چکاندن مقداری آب لیموترش یا انداختن پوست آن در قهوه به شما تجربه جدیدی هدیه می‌کند.
عصاره وانیل: لاته وانیلی با عصاره غلیظ وانیل قطعا طعمی بهشتی خلق خواهد کرد.
و اما…
شکلات آب‌شده: شاید فکر کنید این قهوه با موکا تفاوتی نخواهد داشت، ولی پیشنهاد ما کمی شکلات تلخ است. افزودن کمی شکلات تلخ 70درصد آب‌شده به قهوه قطعا پرزهای چشایی شما را سرحال خواهد آورد.

منبع: Readers Digest
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.